۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵
کد خبر: 82433770
T T
۰ نفر
حمايت از فلسطين به مساله اصلي جهان اسلام تبديل شده است

زنجان – ايرنا – نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: از زماني كه امام راحل و ولي امرمسلمين از فلسطين اشغالي اعلام حمايت كردند، اين مساله به مقوله مهمي در جهان اسلام و ايران تبديل شده است.

حجت الاسلام علي خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه شهر زنجان بابيان اينكه هفته آينده همايش بزرگ فلسطين و قدس شريف برگزار مي شود، افزود: با اعلام حمايت امام راحل و ولي امر مسلمين از اين سرزمين و استمرار آن اين موضوع براي جهان اسلام امري مهم به شمار مي رود.
وي، به 29 بهمن سالروز قيام مردم تبريز در سال 56 اشاره كرد و يادآورشد: مردم در اين روز با آگاهي و هوشياري به دعوت روحانيت انقلابي پيرو خط بنيانگذار انقلاب اسلامي، عليه رژيم پهلوي قيام كردند و اين قيام تاريخ ساز شد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در اين روز تاريخي تعداد زيادي از روحانيون و مسئولان به شهادت رسيدند و چهلم شهداي آذربايجان مردم يزد قيام كردند و اين اقدامات آگاهانه پيروزي انقلاب ايران را 10 سال زودتر محقق كرد.
حجت الاسلام خاتمي تاكيد كرد: مردم آذربايجان نيز براي گراميداشت قيام آگاهانه خود عليه طاغوت هاي زمان و مستكبران، 29 بهمن با ولي امر مسلمين جهان ديدار و تجديد بيعت مي كنند.
وي نخستين روز از اسفند 64 را رخداد يكي از جنايت هاي رژيم بعثي عراق با حمايت آمريكا بيان كرد و افزود: در اين روز هواپيماي مسافربري با 40 نفر از مسئولان و قضات كه نماينده امام راحل در سپاه انقلاب اسلامي نيز در اين ميان بود، با جت جنگي رژيم بعثي مورد هدف قرار گرفت و مسافران آن به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: علاوه بر اين اقدام جنايتكارانه صدام خائن، اين روز تاريخي بيان شده روز غرور آفرين براي سربازان ايراني در عمليات والفجر هشت بود كه پپروزي را خداوند متعال براي آنان عنايت كرد.
حجت الاسلام خاتمي اول اسفند هرسال را روز روحانيت در دفاع مقدس بيان كرد و يادآورشد: مردم با فتواي علماي انقلاب و با روشنگري آنان عليه طاغوت قيام كردند و نقش مهمي در پيروزي انقلاب اسلامي داشتند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آمار شهداي روحانيون نسبت به همه اقشار جامعه بالاتر است چرا كه عمامه عالم كفن وي در راه دين اسلام است.
وي از ملت هميشه در صحنه زنجان به خاطر حضور پرشكوه در راهپيمايي 22 بهمن قدرداني كرد و ادامه داد: حضور گسترده مردم در جشن اين روز تاريخي مايه آبروي نظام و اسلام است.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: براي نخستين بار پس از 38 سال دشمنان ايران اسلامي حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن را ميليوني اعلام كردند كه قبل از اين دهها هزار نفر مي گفتند.
حجت اسلام خاتمي تاكيد كرد: حضور چهار نسل در اين مراسم تاريخي قابل توجه بود چرا كه نسل اول و دوم زمان طاغوت و هشت سال جنگ تحميلي را درك كرده بودند اما نسل سوم و چهارم هيچكدام از وقايع را نديده بودند و حضور آنان معنا دار بود كه به معناي عميق انقلاب، استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي پي برده اند.
7325/6085
خبرنگار: حديث ابوالحسني** انتشار دهنده: رويا رفيعي