گنبدکاووس- ایرنا- مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان این که امام راحل با انقلاب خود جهان ۲ قطبی شرق و غرب را تغییر داد، گفت: انقلاب اسلامی بدون رهبری امام خمینی(ره) هرگز پیروز نمی‌شد و تاکنون استمرار نمی‌یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ابوالفضل علی آبادی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ در مسجد قائمیه گنبدکاووس گفت: امام راحل پس از قرن‌ها که دین و معارف اسلامی از زندگی مردم و جامعه فراموش و کنار گذاشته شد و به نوعی عصر جاهلی جدیدی همانند عصر جاهلیت قبل از رسالت پیامبر (ص) شکل گرفته بود، فضای جامعه را تغییر و با هدایت پیامبرگونه خویش انقلاب را ایجاد کرد.

وی افزود: در رژیم پهلوی و با دخالت‌های ابتدا انگلیس و سپس آمریکا در همه امور کشور و چپاول ثروت‌های آن، کشور ایران ۲۰۰ سال از مسیر پیشرفت و ترقی عقب رانده شد و مردم هیچ نقشی در حکومت نداشتند.

حجت الاسلام علی آبادی اضافه کرد: وقتی امام خمینی (ره) با الهام از آموزه‌های دینی در مقابل سیاست‌های استعماری و چپاول‌های انگلیس و امریکا ایستاد، مردم متوجه شدند که دین به درد آنها و زندگی شان می‌خورد ، از امام حمایت کردند تا انقلاب به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی در سایه رهبری امام و جانشین خلف ایشان موفقیت‌ها و دستاوردهای زیادی در همه حوزه‌ها به دست آورد و همچنان در مسیر رشد و تعالی و عزّت، اقتدار و استقلال قرار دارد.

مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: بدون تردید نفس مسیحایی امام خمینی(ره) با ویژگی‌هایی چون مهربانی، ساده زیستی و شجاعت، اقشار مختلف جامعه ایران قبل از پیروزی انقلاب را زنده و همه آنها را همراه انقلاب کردند.

حجت الاسلام علی آبادی گفت: رهبر معظم انقلاب پس از رحلت جانسوز امام خمینی(ره) و با وجود همه مشکلات، تحریم‌ها و کارشکنی دشمنان و استکبار جهانی اما با همان ویژگی‌های حضرت امام و با دوراندیشی و وحدت و وفاق بین اقوام و مذاهب جامعه را هدایت و انقلاب را در مسیر عزّت، اقتدار و تعالی و ساختن تمدن بزرگ اسلامی به پیش می‌برند.

وی بر لزوم نقد انقلاب و جمهوری اسلامی توسط افراد جامعه افزود: نقد باید منصافه و از روی معرفت و شناخت باشد یعنی فرد باید وضعیت قبل و بعد از انقلاب را به خوبی مطالعه و سپس آنرا نقد کند.

حجت الاسلام علی آبادی اضافه کرد: ممکن است امروز برخی شرایط و مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها سبب نارضایتی مردم شده باشد که انشاالله با تلاش بیشتر دولت و مسوولان رفع می‌شود اما بدون تردید دستاوردها، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها به هیچ وجه قابل قیاس با دوران رژیم طاغوت نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی سلبریتی‌ها با رفتارها و گفتارهای خود انقلاب اسلامی و دستاوردهای بزرگ آن را تحقیر می‌کنند که البته مردم ما آگاه و هوشیار هستند و با شناختی که از انقلاب و موفقیت‌های آن دارند، فریب این صحبت ها را نمی‌خورند.

قرائت قرآن و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که به همت اتاق اصناف گنبدکاووس و باحضور امام جمعه، فرماندار ویژه، برخی مدیران و جمعی زیادی از مردم این شهرستان برگزار شد.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.