نوشهر- ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به گذشت ۹ سال از شهرستان شدن کلاردشت بر ضرورت استقرار تمامی ادارات تا سه ماه آینده در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدمحمود حسینی پور روز چهارشنبه در آیین آغاز اجرای طرح تعریض محور کلاردشت - مرزن آباد گفت : جای تاسف دارد که با گذشت این سال ها ، دفاتر نمایندگی بعضی از ادارات در این شهرستان دایر نشده است و فرماندار باید با جدیت پی گیر این موضوع باشد.

وی با اشاره به طبیعت زیبای کلاردشت که شهرت جهانی دارد ، گفت : این طبیعت قربانی ساخت و سازهای بی رویه شده است و این درحالی بود که اگر در ادوار گذشته برای فضای این شهرستان سند آمایش تهیه می شد ، امروز سرنوشت کلاردشت این گونه رقم نمی خورد. 

استاندار مازندران اظهار داشت : دولت سیزدهم نگاهش به شهرستان ها بهره مندی بیشتر مردم بومی از عایدات است ، ولی در دو دهه گذشته ساز و کار آمدن خوش نشینان در این شهرستان به بهانه گردشگر فراهم شد در حالی که این جمعیت گردشگر نیستند. 
نماینده عالی دولت در مازندران افزود : نتیجه این اقدامات آن شد که امروز غیر بومی ها از سهم سرانه جمعیت ساکن این شهرستان در حوزه آب،  گاز ، برق و ..‌ استفاده می کنند. 

حسینی پور یکی از مولفه های مهم توسعه در هر منطقه را راه مواصلاتی دانست و گفت : در سفرهای استانی دولت سعی شد که راه در اقتصاد و معیشت مردم بومی تاثیر داشته باشد نه آن که دولت هزینه های هنگفتی در این حوزه متقبل شود و خوش نشینان به آسانی تردد از این راه ها داشته باشند. 

استاندار مازندران افزود : نباید به شهرستان کلاردشت تحت عنوان ویترین گردشگری نگریسته و از دیگر زوایای توسعه آن غفلت شود.

حسینی پور گفت : با بهره برداری از طرح تعریض جاده کلاردشت - مرزن آباد در موعد مقرر بستر برای اشتغال هزاران نفر در شهرستان کلاردشت فراهم خواهد شد.

استاندار مازندران همچنین خواستار شکل گیری کارگروه راهبردی توسعه در این منطقه برای رهایی کلاردشت از وضعیت نابسامان کنونی شد.

حسینی پور گفت : بیشتر ویلاداران در این شهرستان از اقصی نقاط،کشور هستند و در میان آن ها عده ای سراغ دارم که جز نخبگان هستند و مسوولان منطقه بویژه فرماندار می تواند این افراد را شناسایی کند و در قالب کارگروه توسعه راهبردی کلاردشت از وجود این افراد بهره ببرد.

وی افزود : این کارگروه باید براساس یک افق ۲۰ ساله برنامه ریزی شود یعنی اعضای آن باید بدانند جمعیت ورودی گردشگر در سال جاری چه تعداد است و در ۲۰ سال آینده این آمار به  چه تعداد اضافه می شود.
استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد که مسوولان کلاردشت با برنامه ریزی مناسب ، وفاق و همدلی برای توسعه و آبادی شهرستان گام برداند.

شهرستان کلاردشت با برخورداری از ۲۱ نقطه روستایی و یک نقطه شهری دستکم ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد.