شهرکرد-ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش منابع مالی را یکی از اهرم‌های حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: در همین راستا طی سالجاری بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان قرار می‌گیرد که کم‌سابقه است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کیار به عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس‌جمهور در سفر استانی به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دولت سیزدهم، دولت مردمی است و یکی از مظاهر این مردمی بودن، سفرهای استانی است. 

وی با بیان اینکه دولت مردمی تلاش می‌کند اقتصاد را هم مردمی اداره کند، تصریح کرد: اقتصاد مردمی دارای۲ بُعد رفاه و تولید است که در حوزه رفاه تلاش برای افزایش حداکثری رفاه مردم با تاکید بر اقشار متوسط و کم‌درآمد در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: افزایش ۵۷ درصدی و به عبارتی ۵۳ درصدی حقوق کارگران مصوبه شورای عالی کار از مهمترین اقداماتی است که در راستای افزایش رفاه مردم اجرا شده است که این اقدام هم مردمی انجام گرفت و اغلب کارفرمایان آن را اعمال کردند و افزایش بی‌سابقه بعد از ۲۳ سال حقوق شکاف طبقانی را کاهش داده است.

عبدالملکی مردمی‌ کردن یارانه‌ها را از دیگر اقدامات دولت برای اداره مردمی اقتصاد عنوان کرد و گفت: یارانه‌ها پس از اجرای این برنامه به جای اختصاص به قاچاقچیان، دلالان و تولیدکنندگان و مصرف‌‍کنندگان خارجی با تمرکز بر دهک‌های پایین‌تر به مردم می‌رسد.

وی سومین اقدام در مردمی کردن اقتصاد را افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر دانست و گفت: ۷۵ درصد بازنشستگان کشور حداقلی‌بگیر هستند و این افزایش حقوق نقش بسزایی در بهبود رفاه حال بازنشستگان دارد و حقوق خردادماه با اعمال افزایش حقوق واریز می‌شود که این افزایش حقوق بیش از نرخ تورم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بُعد دوم اقتصاد مردمی که مساله تولید است اتفاقات خوبی در سال ۱۴۰۱ شکل گرفته است که تسهیل و بهبود فضای کسب و کار از جمله این برنامه‌هاست و و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ فقره مجوز کسب و کار به صورت الکترونیکی صادر شده است.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه تقویت بازار با تمرکز بر دیپلماسی اقتصادی شکل گرفته است، اظهار داشت: تجارت ما با کشورهای همسایه از جمله تاجیکستان رشد قابل توجهی پیدا کرده به طوری که صادرات به این کشور چهار برابر شده است و بازار خوبی با دیپلماسی فعال دولت شکل گرفته است و صادرات غیرفنتی استان در ۲ ماهه نخست سال رشد خوبی پیدا کرده و تجارت خوبی با کشورهای همسایه شکل گرفته است.

وی تخفیف مالیات در بودجه ۱۴۰۱ را از دیگر راهکارهای دولت برای حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تخفیف مالیات پنج درصد افزایش یافته است و دریافت مالیات از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد رسیده است و این اقدامات نشان می‌دهد که در سالجاری در حوزه رشد اقتصادی و رفاهی، کشور در وضعیت بهتری قرار گیرد.

نماینده تام‌الاختیار رییس‌جمهور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نیازمندی‌ها و مشکلات شهرستان کیار این استان، تصریح کرد: بخشی از مطالبات مردم و مسوولان محلی در مصوبات سفر رییس‌جمهور دیده شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه مصوبات در اجرای برنامه‌ها سهم ۲۰ درصدی دارد، خاطرنشان کرد: این در حالیست که پیگیری مسوولان محلی سهم ۸۰ درصدی دارد از همین رو انتظار می‌رود پس از تصویب برنامه‌ها برای شهرستان کیار مسوولان محلی با اقدام و مدیریت مناسب بتوانند این برنامه‌ها را اجرایی کنند.

به گزارش ایرنا، شلمزار مرکز شهرستان کیار در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند.

از روز گذشته تعدادی از موزرا به‌‎عنوان نمایندگان تام‌‎الاختیار وزیران دولت سیزدهم در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره دارند.

در بیست و چهارمین سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم، اعتباراتی برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری تصویب می‌شود.

برای پیگیری اخبار و گزارش های ایرنا از  بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور  پرونده خبری را دنبال کنید :