مهاباد - ایرنا - رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به مشکلات مرغداران در این کمیسیون بصورت ویژه هفته آینده بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جواد عسگری روز پنجشنبه در سفر یکروزه خود به مهاباد با حضور در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان افزود: ساماندهی وضعیت مرغ و تخم مرغ در کشور و رسیدگی به گلایه مرغداران هفته آینده و در جلسه‌ای فوری با حضور دست اندرکاران این صنعت بررسی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این زمینه مواردی در قالب ۱۲ بند آماده شده که امیدواریم با اجرایی شدن آنها گلایه و مشکلات فعالان این حوزه برطرف شود.

عسگری در زمینه اصلاح الگوی کشت در کشور نیز گفت: اصلاح الگوی کشت در حوزه کشاورزی مورد توجه مجلس قرار دارد و وزارت جهاد کشاورزی موظف است در برنامه هفتم توسعه توجه جدی به آن داشته باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در زمینه کمبود ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور نیز گفت: این کمیسیون اعلام کرده با توجه به اینکه شرکت تراکتورسازی تبریز قادر به تامین همه نیازهای کشور در این بخش نیست از این‌رو پیش بینی شده از کشورهای بلاروس و چین تراکتور برای جبران کمبود این وسیله کشاورزی خریداری و وارد کشور شود.

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذران حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی نیز افزود: هر شرکت و یا فردی حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه باشد کمیسیون کشاورزی مجلس با نگاه ویژه از آن حمایت کرده و تسهیلات مورد نیاز از طریق بانک کشاورزی در اختیار او قرار خواهد گرفت.

عسگری در ادامه با بیان اینکه شهرستان مهاباد از پتانسیل‌های بسیار مطلوبی در حوزه کشاورزی برخوردارست بر شتاب بخشیدن به توسعه طرح آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی این شهرستان تاکید و از سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی خواست در اسرع وقت زمینه لازم برای تحقق این امر را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی جهت بررسی مسایل کشاورزی استان از روز ۱۸ خرداد به آذربایجان غربی سفر کرده‌اند و دیروز در شهرستان پیرانشهر حضور یافتند.

معاونین وزیر جهادکشاورزی و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در سفر امروز خود به مهاباد از ایستگاه پمپاژ روستای «کوسه کهریز و قم قلعه» , پارک جنگلی استاد «هه ژار» و کارخانه خوراک دام و طیور کیوان مرغ مهاباد نیز بازدید کردند.