زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب همگان باید برای تحقق اهداف قرارگاه جوانی جمعیت تلاش کنیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست قرارگاه حمایت از خانواده وجوانی جمعیت اظهارداشت: تمامی دستگاه‌های عضو قرارگاه جوانی جمعیت وظایف خود را باید به نحو مطلوب انجام دهند.

وی ادامه داد: تامین اعتبارات برای خرید جهیزیه و کمک‌های ودیعه مسکن و ازدواج در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از عوامل تسهیل ازدواج و فرزندآوری اعطای تسهیلات از سوی بانک هاست که این امر باید روان شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ رشد جمعیت را داراست اما باید برای افزایش جمعیت در استان تلاش کرده تا دچار پیری جمعیت نشویم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در سطح کشور باید با تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی برای جوانی جمعیت تلاش کنیم.

رحمدل بامری ادامه داد: در سیستان و بلوچستان با تاکید استاندار جلسه کارگروه جوانی جمعیت پیرامون سه بحث ازدواج، درمان ناباروری و تعریف مشوق‌هایی برای فرزندآوری تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با احصا مشکلات بتوانیم فرمان رهبر معظم انقلاب پیرامون فرزندآوری و جوانی جمعیت را اجرا و نگرانی از آینده که متوجه جامعه ما خواهد شد را برطرف کنیم.

بامری افزود: در حوزه درمان ناباروری یک مرکز در سطح استان هم‌اینک مشغول به فعالیت است که تلاش می‌کنیم مراکز بیشتری راه‌اندازی شود.