بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: نظارت بر بازار با قدرت بیشتر دستگاه های نظارتی ادامه یابد و با متخلفان برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز شنبه در دیدار با مسوولان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: نظارت نقش بسیار مهمی در مقابله با فساد دارد و باید از عوامل بازدارنده و تکنولوژی در جهت بازرسی بهتر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه های ناظر باید از نیروهای بسیجی برای بازرسی و کنترل بازار استفاده کنند و حمایت لازم با ارائه راهکارهای قانونی برای بهره گیری از این ظرفیت انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: جهاد کشاورزی بعنوان بازوی اصلی نظارت بر بازار باید بیش از گذشته نقش خود را ایفا کند و این نهاد با پیش بینی از بازار پایش بهتری را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی باید پیش بینی لازم را از اکنون در بازار مصرف مرغ انجام دهد و برنامه ریزی در زمینه جوجه ریزی به خوبی انجالم دهد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه پایش، نظارت و تنظیم کالاهای اساسی در بازار خراسان شمالی به خوبی انجام می شودف گفت: با گذشت 11 سال از شعار های اقتصادی در کشور وقت آن رسیده که با کار جهادی به این رهنمون مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم و به صورت میدانی و جهادی نقش نظارتی خود را به خوبی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: کشاورزان، دامداران، صنعتگران، تولیدکنندگان و اصناف در خط مقدم مقابله با تحریم ها قرار دارند و اینجاست که نقش این سازمان در کنترل بازار پررنگ تر از گذشته می شود.

حجت الاسلام رضا نوری عنوان کرد: دشمنان سعی دارند با فشار اقتصادی نظام را از بین ببرد و همه موظف هستیم تا با فعالیت جهادی و تدبیر در جهت توسعه استان گام برداریم .

هفته جهاد کشاورزی با شعار "کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی"،  از امروز شنبه (21 خردادماه) آغاز می شود و در روز جمعه (27 خردادماه) همزمان با "روز جهاد کشاورزی" پایان می یابد بر این اساس مدیران جهاد کشاورزی خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.