رشت - ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۲ دانش‌آموز از این استان در بیست و دومین رقابت‌های پرسش‌مهر ریاست‌جمهوری رتبه‌های برتر کشوری را به دست آوردند.

جمیل غریب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیست و دومین فراخوان ملی ریاست جمهوری که با موضوع ایران قوی در ۲ بخش سوال اصلی و جایزه شهید علی لندی "نوجوان ایذه‌ای که برای نجات جان ۲ نفر از آتش، با از خودگذشتگی خودش دچار سوختگی و آسمانی شد" برگزار شد، ۱۲ دانش‌آموز از گیلان توانستند با ارایه آثار در بخش‌های مختلف عناوین برتر کشوری را کسب کنند.

وی افزود: در این دوره از پرسش مهر ریاست‌جمهوری محمدامین محمدپور در رشته داستان کوتاه و مهرشاد جهانچی در رشته عکاس از شهرستان لاهیجان رتبه دوم کشوری را از آن خود کردند، مرتضی حیدری‌پور در رشته نماهنگ از خمام، محمد علیپور در رشته سخنوری و سیده ستایش سعادت میرقدیم در رشته پوستر از لاهیجان و امیرحسین صالحی در رشته فیلم مستند از فومن رتبه سوم را به دست آوردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: پریسا مهدی‌پور در رشته پوستر و هستی قدیمی در رشته طراحی از شهرستان رودسر شایسته تقدیر بخش ویژه بیست و دومین جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری شدند.

وی اظهار داشت: در بخش سخنی با ریاست‌جمهوری که در قالب رشته ویدئوکست برای تمامی دوره های تحصیلی، برگزار شد، آرین ابراهیمی دانش‌آموز پایه دوازدهم از ناحیه ۲ رشت، امیرحسین مدرس پایه دهم از فومن، مژده عاشوری پایه دوازدهم و سیده سمانه اصغری فر دانش آموز پایه دوم ابتدایی از ناحیه یک رشت رتبه برتر کشوری را به دست آوردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ۵۶ هزار و ۷۴۷ نفر از دانش‌آموزان گیلان در بیست و دومین پرسش مهر شرکت کردند، اضافه کرد: این استان به لحاظ کسب رتبه های کشوری، رشد سه برابری را نسبت به سال گذشته "بیست و یکمین پرسش مهر" داشته است.

در آغاز سال تحصیلی جدید ریاست جمهوری با طرح پرسش مهر از دانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که "ایران قوی چه ویژگی‌هایی دارد و نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری ایران قوی چیست؟".

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است.