۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84343457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ اثر البرز در پرسش مهرریاست جمهوری برگزیده کشوری شد

کرج - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اعلام کرد: ۱۳ اثر از دانش آموزان و معلمان این استان در بیست و یکمین پرسش مهر ریاست جمهوری برگزیده کشوری شناخته شد.

فرشته فهمیده روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ۱۱۲ اثر پرسش مهر ریاست جمهوری از این استان به مرحله کشوری راه یافت که پس از ارزیابی داوران ۶ اثر از دانش آموزان و معلمان توانست عنوان رتبه برتر و هفت اثر دانش آموزی نیز شایسته تقدیر شد.

وی بیان داشت: پروان خیری از دانش آموزان این استان درهنرهای تجسمی رتبه اول کشوری پرسش مهر را به خود اختصاص داد.

معاون آموزش و پرورش البرز از مهسا بشیری در فیلم و هنرهای نمایشی و سمیرا احمدی نراد در رسانه و فضای مجازی از دیگر دانش آموزان البرز به ترتیب رتبه دوم و سوم کشوری پرسش مهر را کسب کردند.

فهمیده تصریح کرد: سارا عضدی از معلمان البرز نیز دربخش هنرهای تجسمی رشته تصویرسازی رتبه اول پرسش مهر ریاست جمهوری را ازآن خود کرد.

وی با بیان اینکه هاله توکلی صدر آبادی در رشته تصویرسازی هنرهای تجسمی رتبه دوم را به دست آورد، اضافه کرد: راضیه سادات هاشمی هم در هنرهای تجسمی سوم کشوری شد.

وی از دانش آموزان میترایاری، آذر عرب ها، مهتاب سالاری، صدیقه بهزادی، مریم غلام نژاد، مژگان عبدالملکی و طاهره بیات به عنوان برگزیدگان شایسته تقدیر در رشته های شعر، داستان وبلاگ، هنرهای تجسمی و تصویرسازی در بیست و یکمین پرسش مهر ریاست جمهوری یاد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: در فراخوان بیست و یکمین پرسش مهر ریاست جمهوری، ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان البرز شرکت کردند، افزود: ۷۵۰ اثر از نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش به دبیرخانه استانی راه پیدا کرد.

وی افزود: ارزیابی آثار راه یافته به دبیرخانه استانی پرسش مهر ریاست جمهوری مستقر درکانون فرهنگی تربیتی رضوان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج را ۲۰ نفر از داور مجرب البرزی برعهده داشتند.

فهمیده  تصریح کرد: ۸۰ اثر از فرهنگیان این استان نیز درسامانه پرسش مهر ۲۱ ریاست جمهوری به صورت مستقیم بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه پرسش مهر ۲۱ با سوال رییس جمهوری همزمان با آغاز سال تحصیلی با عنوان « فرزندانم برای مقابله با کرونا چطور می‌توانید به همکلاسی‌های خود یاری ‌رسانید» شروع شد، اضافه کرد: پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه ‌کردن فرهنگ پرسشگری دربین دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: امسال ریاست جمهوری نیز با توجه به تداوم وضعیت شیوع ویروس کرونا، سوالات پرسش مهر را به موضوع « فرزندانم برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به اعضای خانواده ، خود ، همکلاسی ها، مدرسه و دوستان یاری و کمک کنید» اختصاص داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز از ارتقای سطح آگاهی و روحیه مشارکت جویی، نقدپذیری و پرسشگری، ایجاد اعتماد به نفس، خودباوری و مسوولیت پذیری را از اهداف مهم پرسش مهر ریاست جمهوری برشمرد.

وی گفت: دراین فراخوان همه دانش آموزان به جز پایه های اول تا سوم ابتدایی از آغاز سال تحصیلی تا پایان آذرماه ۹۹ فرصت شرکت در پرسش مهر ریاست جمهوری را داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: اولین پرسش مهر ریاست جمهوری در سال ۷۶ از سوی رییس جمهور مطرح شد که دراین سال ها مورد استقبال دانش‌آموزان، والدین و معلمان قرارگرفت.

فهمیده تاکید کرد: درپرسش مهر ۲۰ ریاست جمهوری  ۱۰۴ اثر برتر به دبیرخانه کشوری ارسال شد که ۱۸ نفر برگزیده کشوری شدند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار و ۸۰۲ فرهنگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha