تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

شهرری - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ری از انهدام باند هشت نفره سارقان منزل در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در محدوده خاورشهر و تشکیل چند پرونده، به سرعت تیم های عملیاتی برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به کلانتری این محل اعزام شدند.

به گزارش ایرنا از پلیس ری، سرهنگ دوستعلی جلیلیان روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: چکیده پرونده نشان از این داشت که ۲ زن تحت عنوان مستاجر و یا خریدار وارد منازل محدوده خاور شهر شده و با بررسی مسیر های ورود و خروج، محل کمدها و تعداد اتاق ها اطلاعات بدست آمده را در اختیار پنج آقا همدست قرار داده و آنها اقدام به سرقت در زمان مناسب می کنند واموال را به مالخر مشخصی می فروشند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: ماموران کلانتری با حضور در محل های سرقت و استفاده از شیوه های نوین و خاص پلیسی سرنخ های متعددی از سارقان بدست آوردند و با در کنار هم قرار دادن ادله های موجود محل اختفاء سارقان در ۲ نقطه از خاورشهر بدست آوردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دیروز پس از انجام هماهنگی های قضایی تیم های عملیات این کلانتری به مخفیگاه متهمان اعزام شدند و در ۲ عملیات هماهنگ و منسجم متهمان را دستگیر کردند و از مخفیگاهشان تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ جلیلیان افزود: متهمان در تحقیقات به بزه ارتکابی معترف و مال باختگان شناسایی و پس از دعوت به کلانتری و اخذشکایت و تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری مالخر معروف شهرری و کشف ۶ میلیاردی اموال مسروقه 

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از دستگیری مالخر ی در این شهرستان و کشف ۸ دستگاه وسیله نقلیه به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

جلیلیان گفت: تیم عملیاتی پلیس آگاهی شهرستان ری با رصد های میدانی تحقیقات تخصصی و استفاده از تجهیزات خاص پلیسی موفق به شناسایی هویت شخصی شدند که اقدام به خرید موتورسیکلت های مسروقه در محدوده شهرری و فروش قطعات آن می کرد.

وی اظهار داشت: پس از اخذ مجوز های لازم قضایی، روز گذشته تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی راهی مخفیگاه متهم شدند و در یک عملیات منسجم مالخر اموال مسروقه را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه هفت دستگاه موتورسیکلت کامل و ۲ دستگاه خودرو اوراق شده که همگی مسروقه بودند از مخفیگاه مالخر کشف شد، افزود: متهم به همراه اموال کشف شده به مقر پلیس انتقال یافت.

این مسئول با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۶ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: در پی جویی های انتظامی متهم به مالخری اموال مسروقه معترف و با دستور قضائی کلیه مال باختگان شناسایی و متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از دستگیری کارگر اخراجی که بیش از چهار میلیارد ریال از کارخانه کارفرمای خویش سرقت کرده بود، خبر داد.