قرچک - ایرنا - فرماندار قرچک گفت: سفر روز گذشته رئیس جمهور به شهرستان قرچک زمینه تحول این منطقه و ارتقاء خدمت‌رسانی به مردم را فراهم کرد.

علیرضا فاتحی‌نژاد روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به دیار شهیدان ۱۵ خرداد سال ۴۲، مطالبه‌ای چند ساله مردم و مسئولان این دیار بود و قطعا با خود برکات و اثرات بسیاری را به همراه خواهد داشت و بخشی از نیازهای منطقه بر آورده می‌شود.
وی افزود: یکی از ثمرات سفر آیت الله رئیسی به شهرستان قرچک، تعیین تکلیف پروژه موسوم به یکهزار و ۱۰۰ واحدی مسکونی سبحان است که بیش از ۱۰ سال از تکمیل شدن آن می‌گذرد و به دلیل برخی از مسائل حقوقی، امکان واگذاری آن به مردم میسر نشده بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح به دلیل برخی از بی‌تدبیری‌های گذشته با وجود تکمیل شدن، بدون استفاده قرار گرفته بود رئیس جمهور با گلایه از این وضعیت، دستور داد تا ظرف یک ماه آینده مسائل و مشکلات حقوقی آن برطرف شده و به افراد واجد شرایط که در شهرستان قرچک سکونت دارند، واگذار شود.
فاتحی‌نژاد با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری در فرمانداری شهرستان ورامین گفت: در این جلسه برخی از طرح‌های مشترک هر سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا از جمله تعیین تکلیف قطار حومه‌ای تهران- قرچک- ورامین- پیشوا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا ضمن واگذاری اجرا به شرکت مترو، هر چه سریعتر این طرح تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.
این مسئول  تصریح کرد: با تکمیل این طرح مهم ملی، دو زیرگذر در حال احداث موسوم به محمدآباد و داودآباد قرچک که با خطوط ریلی راه‌آهن سراسری تهران- مشهد تقاطع ایجاد کرده تکمیل می‌شود ضمن این که در سفر وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده رئیس جمهور به شهرستان قرچک و اختصاص اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی از سوی استانداری، زمینه رفع معارضینی نظیر زیرساخت‌های خطوط انتقال آب و گاز فراهم شده است.
فرماندار قرچک توسعه امکانات بهداشت و درمان و افزایش تخت‌های بیمارستانی را به عنوان دیگر نیاز شهرستان قرچک یاد کرد و افزود: در این جلسه موضوع افزایش تخت‌های بیمارستانی شهید ستاری قرچک نیز مطرح گردید و قرار شد تا این مهم نیز در راستای مصوبات سفر رئیس جمهور، اجرایی شود.
وی یکی از نیازهای شهرستان قرچک را توسعه راه‌های ارتباطی با بزرگراه‌های مهم کشور اعلام و خاطرنشان کرد: موضوع اتصال شهرستان قرچک به بزرگراه غذیر( چرمشهر – آبیک قزوین) یکی از مطالبات مهم شهرستان قرچک  است که این مهم از سوی استاندار تهران در جلسه مطرح گردید و امید است در سایه سفر آیت الله رئیسی، این مطالبه نیز محقق شود.
فرماندار قرچک از کمبود فضای آموزشی به عنوان دیگر نیاز این شهرستان یاد کرد و گفت: تعداد فضاهای آموزشی موجود، متناسب با جمعیت دانش‌آموزی و افزایش روزافزون آن نیست، لذا تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و در حال احداث، از دیگر مطالبات مردم و مسئولان قرچک است که امید است در سایه سفر رئیس جمهور محقق شود.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
آیت الله رئیسی در سفر یکروزه به جنوب شرق تهران از پروژه مسکونی هزار واحدی سبحان قرچک، طرح قطار حومه‌ای ورامین- تهران و بیمارستان نیمه کاره شهرستان پیشوا بازدید کرد.
در جریان این سفر، رئیس جمهور در شهرک آژینه، یکی از مناطق محروم پیشوا حضور پیدا کرد و بدون واسطه با مردم دیدار و گفتگو کرد.
آیت الله رئیسی سپس با حضور در مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شعیان، ضمن زیارت مضجع نورانی این امامزاده جلیل القدر، با تنی چند از زائران و مجاوران به گفتگو پرداخت.
رئیس جمهور سپس با حضور در جلسه شورای اداری طرح‌های پیشنهادی شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک را مورد بررسی قرار داد.