تهران - ایرنا - سناتور پاکستانی از حزب مردم و نائب رئیس سابق مجلس سنای این کشور گفت: سیاست پاکستان و حزب مردم درباره اسرائیل روشن است و ما مخالف به رسمیت شناختن این رژیم هستیم.

به گزارش ایرنا، حزب مردم پاکستان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای به نقل از سناتور «سلیم ماندوی والا» اعلام کرد که رسانه‌های داخلی مصاحبه اخیر وی را به صورت وارونه منعکس کرده و وی هرگونه اظهار نظر منتسب به خود درباره روابط و یا تجارت با اسرائیل را قویا تکذیب می‌کند.

نماینده حزب مردم در مجلس سنای پاکستان افزود: جهان شاهد وحشیگری اسرائیل علیه ملت بی دفاع فلسطین است و ما سکوت جامعه بین الملل در قبال اشغالگران و ظلم آنان را نگران کننده می‌دانیم.

وی تصریح کرد که درباره اسرائیل سیاست دولت پاکستان از جمله حزب مردم مشخص است و ما هرگز با به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل موافق نیستیم. 

سناتور سلیم تاکید کرد: مواضع ما علیه اسرائیل در پارلمان پاکستان نیز روشن است و تاکید می کنیم که برقراری روابط با اسرائیل هرگز به نفع پاکستان نیست. 

دولت پاکستان رژیم نامشروع صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ ارتبط دیپلماتیک نیز با آن ندارد. اسلام‌آباد حامی فلسطین و بر آزادی قدس شریف و سرزمین‌های فلسطینی مطابق با مرزهای قبل از ۱۹۶۷ است.

اوایل خرداد امسال وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت پاکستان با تاکید بر سیاست قاطع برای حمایت از مردم فلسطین، گفت: موضع سنتی ما علیه اسرائیل مطابق با اندیشه‌های بنیانگذار فقید پاکستان و مردم این کشور است و هرگز از آن عقب نشینی نمی‌کنیم. 

گفتنی است، سفر چندماه پیش یک هیات از آمریکا با حضور چند تبعه پاکستانی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی واکنش تندی در پاکستان به دنبال داشته و خشم بسیاری از رهبران سیاسی، مذهبی و فعالان حقوق فلسطینی را برانگیخت.

پس از آن سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعزام هرگونه هیات از مبدا این کشور به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را قویا رد کرد و گفت: موضع اسلام‌آباد علیه اسرائیل و در قبال مساله فلسطین روشن و بدون ابهام است. هیچ تغییری در سیاست ما وجود ندارد و در آن اجماع کامل ملی وجود دارد. 

وزیر برنامه ریزی پاکستان‌ نیز در واکنش به برخی از گمانه زنی‌ها پس از سفر اخیر یک هیات آمریکایی به فلسطین اشغالی که برخی از آنان پاکستانی دوتابعیتی بودند، اعلام کرد: هیچ هیاتی از جانب دولت به اسرائیل اعزام نشده و سیاست ما برای به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است.