سمنان - ایرنا - معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از هیات های مذهبی خواست تا در برنامه های خود جهاد تبیین مورد نظر رهبر انقلاب را به عنوان محور فعالیت های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی روز سه شنبه در رویداد «عهد همدلی» گردهمایی فعالان عرصه هیات استان سمنان در مجموعه شهید کلاهدوز شهمیرزاد، افزود: باید با تقویت محتوای مجالس مذهبی و آموزش ارکان هیات از فرصت‌ها و نقاط قوت موجود نهایت بهره برداری را به عمل آوریم.

وی با اشاره به اینکه هیات مذهبی می‌توانند در راستای تحقق جهاد تبیین ایفای نقش کنند، افزود: ماموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین گفتمان معارف اسلامی محسوب می شود که این سازمان تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: پررنگ کردن یاد امام زمان (عج) در ماه‌های محرم و صفر ضرورت دارد و باید فرهنگ مهدویت را در جامعه بویژه نسل های جوان و نوجوان تبیین کرد.

عزت زمانی با بیان اینکه وحدت بین فعالان عرصه هیات باعث پیشروی در دین می شود و باید در این راستا تلاش بیشتری کرد، ادامه داد: در سازمان تبلیغات اسلامی وحدت و انسجام لازم وجود دارد که همه هویت ها و استعدادها حفظ شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: خدمت رسانی به دستگاه سیدالشهدا(ع) افتخاری است که امروز نصیب همه ما شده بنابراین باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

عزت زمانی با بیان اینکه هیات بستری مناسب برای جذب مخاطب محسوب می شود، ادامه داد: هیات کانون جهاد تبیین می تواند در بسترهای مختلف بویژه محرومیت زدایی تلاش کند.

وی بیمه تامین اجتماعی را حداقل نیاز مداحان برشمرد و افزود: برخی شهرستان های کشور حدود سه نفر از ارکان هیات بیمه هستند که برای تحقق بیمه آنان تلاش می شود.

تجلیل از خانواده معظم شهدا، پیرغلامان اهلبیت(ع) و برگزاری نمایشگاه عکس از دیگر برنامه های رویداد بزرگ عهد همدلی با حضور مداحان و مدیران هیات مذهبی استان سمنان بود.