پاکدشت - ایرنا - همزمان با آغاز اجرای طرح مدیریت بار واحدهای تولیدی، مانور مدیریت مصرف برق در شهرک‌های صنعتی عباس‌آباد و خوارزمی شهرستان پاکدشت روز سه‌شنبه آغاز شد.

مدیر منطقه برق پاکدشت در حاشیه این مانور به خبرنگاران گفت: بر اساس توافق صورت گرفته بین وزارتخانه های نیرو و صمت مبنی بر اعمال مدیریت بار در واحدهای تولیدی، مانور مدیریت مصرف روزهای سه‌شنبه هر هفته در شهرک‌های صنعتی عباس‌آباد و خوارزمی و روزهای شنبه هر هفته در ۲ شهرک صنعتی شنزار و موزائیک‌سازان پاکدشت اعمال می‌شود.
حمیدرضا نادری افزود: به دلیل ناترازی بین میزان تولید و مصرف انرژی برق در کشور، طرح مدیریت بار مصرف از ساعت ۱۱ تا ۲۳ و با اطلاع قبلی در شهرک‌های صنعتی پاکدشت صورت می‌گیرد تا خاموشی در مشترکین خانگی و تجاری ایجاد نشود.
وی اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه، اگر شرکت‌های تولیدی بتوانند با ایجاد نیروگاه‌های مقیاس کوچک، برق مصرفی خود را در زمان اعمال طرح مدیریت بار یا خارج از آن تولید کنند، میزان برق تولید شده با استفاده از کنتورهای تعبیه شده در این سیستم اندازه‌گیری و به اندازه برق تولیدی، به واحد تولیدی پاداش اعطا می‌شود.
نادری اضافه کرد: سال گذشته اعمال مدیریت مصرف بار در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته و از ساعت ۱۲ تا ۱۷ به مدت پنج ساعت در شهرک‌های صنعتی پاکدشت اعمال می‌شد که با توجه به پیشنهادات ارائه شده از سوی صاحبان صنایع، امسال این خاموشی در  یک روز و به مدت ۱۱ ساعت اعمال می‌شود تا صاحبان صنایع با انتقال روز تعطیل خود به جمعه، تعطیلی تولید این روز را جبران کنند.
مدیر منطقه برق پاکدشت تاکید کرد: وزارت نیرو هیچ گونه تمایلی به اعمال خاموشی در صنایع ندارد ولی با توجه به الزام مدیریت بار و لزوم حفظ پایداری شبکه برق، این مدیریت بار امسال نیز انجام می‌شود تا شاهد قطعی برق در واحدهای خانگی و تجاری نباشیم که تداوم این پایداری به همکاری تمامی مشترکین و مدیریت مصرف برق نیاز دارد.
وی ادامه داد: با اعمال مدیریت مصرف بار در شهرک صنعتی عباس‌آباد و خوارزمی در یک روز ۱۲۰ مگاوات معادل مصرف برق ۴۰ هزار مشترک خانگی، مصرف برق مدیریت می‌شود.
این مسئول یادآور شد: سهمیه هر منطقه برق توسط دیسپاچینگ کشوری تعیین می‌شود.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است