۳ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶
کد خبر: 84978657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار قلم کالای تولیدی پاکدشت در سامانه جامع ثبت شده است

پاکدشت- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پاکدشت گفت: به منظور مشخص شدن ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی پاکدشت و از اول سال تاکنون، تولید ۳۰ هزار قلم کالا در شهرک‌های صنعتی شهرستان در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

محمدحسن شکری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه ثبت اظهار تولید، یکی از طرح‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به صورت جدی از ابتدای امسال اجرای ان آغاز شده تا با اجرای آن تمام ظرفیت‌های تولیدی فعال کشور در رشته فعایت‌های مختلف صنعتی تولید به صورت برخط و مستمر، به صورت ماهانه در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

وی افزود: در فاز نخست اجرای این طرح، میزان تولید محصولات منتخب فعالین اقتصادی که وزارت صمت لیست آن را اعلام کرده در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود که برای آن افراد با ورود به سامانه تجارت، نقش خود را ثبت کرده و با دریافت شناساسه کالایی که مجوز آن را از وزارت صمت دریافت کرده‌اند، نسبت به ثبت میزان تولید ماهانه خود اقدام می‌کنند.

۳۰ هزار قلم کالای تولیدی پاکدشت در سامانه جامع ثبت شده است

وی افزود: با ثبت میزان تولید واحدهای صنعتی، مشخص می‌شود که هر واحد در ماه و سال چقدر تولید داشته، چقدر از تولید خود را عملیاتی کرده، میزان نیاز کشور به تولیدات خاص چقدر است و حتی می‌توان میزان صادرات و واردات را نیز مشخص کرد.

شکری با اشاره به این که از ابتدای امسال تا کنون ۳۰ هزار قلم کالای تولیدی در پاکدشت در سامانه جامع تجارت ثبت شده افزود: با تکمیل این طرح که از سال آینده تمامی واحدهای تولیدی حتی واحدهای صنفی را نیز شامل می‌شود، ظرفیت اقتصادی و تولیدی شهرستان مشخص شده و مقرون به صرفه بودن تولید برخی از کالاها، میزان مصرف مواد اولیه، مازاد تولید و حتی مصرف حامل‌های انرژی نیز مشخص می‌شود.

وی از فعالیت بیش از ۶ هزار واحد تولیدی در پاکدشت خبر داد و از فعالان تولیدی خواست تا با ورود به سامانه جامع تجارت، نسبت به ثبت میزان تولید محصولات خود اقدام کنند. پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha