اسلامشهر - ایرنا - نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس با بیان اینکه روزانه ۴۰۰هزار تردد در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان به ثبت می‌رسد، گفت: تنها در جاده روستایی حسن‌آباد خالصه به پل بادامک روزانه ۳۲ هزار تردد خودرویی ثبت شده می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرمانداری اسلامشهر، مهدی شریفیان در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: راه‌های شهری و روستایی شهرستان اسلامشهر محل گذر ساکنان چند شهرستان همجوار برای تردد به شهر تهران است و روزانه نزدیک به ۴۰۰ هزار تردد خودرویی در محورهای مواصلاتی شهرستان اسلامشهر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این حجم از بار ترافیکی در راه‌های شهری و روستایی نیازمند توجه جدی سازمان راهداری برای حفظ و نگهداری آنهاست و امیدوارم این سازمان نگاه ویژه‌ای به رفع نواقص و مشکلات حوزه راه شهرستان داشته باشد.

مردم اسلامشهر نسبت به وضعیت جاده‌های شهری و روستایی گلایه دارند

در ادامه این نشست حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر نیز با اشاره به گلایه های جدی مردم نسبت به وضعیت نامطلوب برخی راه‌های شهری و روستایی شهرستان گفت: ترمیم روکش آسفالت بخشی از بزرگراه «تهران- ساوه» که در محدوده شهرستان قرار دارد، ترمیم روکش آسفالت بخش غربی محور احمدآباد مستوفی و ایمن سازی این محور و روکش آسفالت بخش تعریض شده بلوار حضرت معصومه(س) جزء اولویت‌های شهرستان در حوزه راه‌های شهری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حوزه راه‌های روستایی نیز محور حسن آباد خالصه به پل بادامک، جاده گلدسته به احمدآباد مستوفی، جاده منتهی به روستای کمالیه، جاده علی آباد طپانچه به روستای حسین آباد، جاده درختی که چند روستا را در بخش جنوبی شهرستان به هم متصل می‌کند و جاده منتهی به روستای ایرین نیز نیاز فوری به روکش آسفالت و ایمن سازی دارد.

حبیبی اظهار کرد: با توجه به رسیدگی به راه‌های روستایی در حوزه کاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران قرار دارد امیدواریم با حمایت‌های ویژه اعتبار مورد نیاز جهت رسیدگی به اولویت‌های شهرستان در حوزه راه‌های روستایی نیز تخصیص یابد.

رفع مشکلات راه‌های شهری و روستایی اسلامشهر به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: رفع مسائل و مشکلات راه‌های شهری و روستایی اسلامشهر که از سوی فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد به صورت ویژه در دستور این سازمان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، مقرر شده است که هفته آینده معاون رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با حضور در اسلامشهر ارزیابی دقیقی از مسائل و مشکلات راه‌های شهری و روستایی شهرستان داشته باشد.