بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در سفر کاروان دولت به استان، برای تکمیل طرح راه‌سازی محور بجنورد - جنگل گلستان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

قاسم قاسمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امید می رود با تخصیص این اعتبار، اجرای این طرح شتاب گرفته و هرچه زودتر آماده بهره برداری شود.

به گزارش ایرنا، محور چهارخطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است. این محور سراسری بیش از ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر آن در حوزه  استحفاظی خراسان شمالی قرار دارد. تاکنون بخش زیادی از این محور چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته و تنها ۴۵ کیلومتر از آن در خراسان شمالی باقی مانده است.

قاسمی همچنین با اشاره به اجرای یک طرح ریلی در استان افزود: خط ریلی اسفراین - نقاب (مرکز شهرستان جوین در خراسان رضوی) حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید می رود در جریان سفر کاروان دولت به استان، اعتبارات خوبی برای تکمیل آن مصوب شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی از معدود استانهایی است که از داشتن زیرساخت حمل و نقل ریلی محروم است.

وی درباره کمبودها در زمینه بهره مندی از راه روستایی مناسب با اشاره به اختصاص چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه های استان در سفر رییس جمهور گفت: این استان به لحاظ طول شبکه راه های اصلی و فرعی ۵۰ درصد از میانگین کشوری عقب است.

قاسمی خاطرنشان کرد: امید می رود در این زمینه هم با اعتبارات پیش بینی شده، شاهد ارتقای شاخص های توسعه در بخش راه روستایی استان باشیم.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

استان خراسان شمالی، به عنوان مقصد بیست و ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، امروز میزبان آیت الله سیدابراهیم رئیسی و اعضای کابینه وی است.