۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های راهسازی خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبار سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل سه طرح راهسازی خراسان شمالی جذب شد.

امان الله حسین پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی برای اجرای حدود ۲۰۰ طرح مصوب شد که تاکنون بخشی از این اعتبار تخصیص یافته است.

وی افزود: در مجموع هزار میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل و بهسازی محور بجنورد - اسفراین اختصاص یافت که ۲۰۰ میلیارد تومان آن جذب و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای محور میامی، جاجرم و اسفراین نیاز است که ۴۰۰ میلیارد تومان آن جذب شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل محور اسفراین- شیروان جذب شده است.

وی عنوان کرد: با استفاده از اعتبار سفر رییس جمهور به استان تمامی طرح های راهسازی شهرستان اسفراین تکمیل و راه های روستایی نیز تا سال ۱۴۰۲ آسفالت می شود.

حسین پور در ادامه به طرح محور اسفراین تا روستای گراتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: مقدمات اولیه چهار بانده کردن این محور نیز به میزان ۱۵ کیلومتر در حال انجام است.

خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha