رباط کریم - ایرنا - فرماندار شهرستان رباط‌کریم گفت: کمپ ماده ۱۶ برای بازپروری معتادان متجاهر در شهرستان رباط‌کریم راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا از فرمانداری رباط کریم، امید احمدی روز یکشنبه در دیدار با فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی شهرستان رباط‌کریم با تاکید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: مالخران باید در شهرستان رباط کریم شناسایی شوند زیرا سارقان در نزدیک‌ترین مکان اموال خود را به این افراد می‌فروشند.

فرماندار رباط‌کریم با تاکید بر ناامن کردن موقعیت و فضا به سارقین و مالخران گفت: ایجاد کمپ ماده ۱۶ برای ساماندهی معتادان در شهرستان رباط کریم با پیگیری مسئولین و پلیس راه اندازی خواهد شد.

براساس ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی به آن،معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند. تمدید مهلت برای یک دوره سه‌ماهه دیگر با درخواست مراکز مذکور بلامانع است.

احمدی در ادامه به کنترل خوب سرقت در پرند اشاره کرد و گفت: مشکلات زیادی بر دوش مردم وجود دارد که با همکاری و تعامل و عملکرد دولت این مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از سرریز جمعیت به رباط‌کریم دارد، ابراز داشت: حضور خرده فرهنگ‌ها و قومیت ‌های مختلف در شهرستان رباط‌کریم فرصت و تهدیدهای به خصوص خود را دارد و باید در این حوزه مدیریت مناسب شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: شهرستان رباط‌کریم و شهر پرند در گذشته به عنوان کریدور حضور اتباع غیرمجاز خارجی بود که با تدابیر خوب پلیس این منطقه برای اتباع خارجی نا امن شده است.

احمدی همچنین با تاکید بر پیگیری احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در رباط کریم اظهار داشت: همکاری نکردن مسئولان در پیشبرد اهداف دولت «ترک فعل» قلمداد خواهد شد.

فرماندار شهرستان رباط‌کریم افزود: پرند از زمین‌خواری و ساخت و ساز غیرمجاز مبرا است و مسئولان در این حوزه‌ها خوب عمل کرده اند که این مدیریت باید تداوم داشته باشد.