گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت شکارچی غیرمجاز در حین صید پرندگان شکاری و حفاظت شده توسط ماموران این یگان نظامی در محدوده مناطق استحفاظی دستگیر شدند.

سرهنگ محمدباقر نجفی نژاد روز سه‌شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: از این شکارچیان متخلف هفت قبضه سلاح شکاری بدون پروانه فعالیت و برخی آلات و ادوات شکار پرندگان حفاظت شده، چند قطعه کبوتر به‌عنوان طعمه و مقداری فشنگ کشف و ضبط شد.

وی افزود: شکارچیان متخلف که از اهالی بومی و برخی شهرهای مناطق شمالی گلستان بودند با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ نجفی نژاد اضافه کرد: مطابق قوانین سازمان حفاظت محیط زیست، هرگونه صید پرندگان شکاری بویژه "شاهین، بحری و بالابان" که مناطق دشت و بیابانی شمال استان گلستان از زیستگاه‌های مهم این پرندگان اغلب مهاجر به شمار می‌رود، ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق این استان شمالی است.