شیراز-ایرنا-معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مطالبه گری جزء وظایف امام جمعه است اما بنا نیست که امام جمعه در انتصابات مسئولین ورود کند.امام جمعه باید در کنار فرماندار و نماینده خط نگهدار نظام و انقلاب باشند.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب روز جمعه در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان قیروکارزین با اشاره به موضوع مطالبات اجتماعی از ائمه جمعه،گفت: مطالبه گری جزء وظایف امام جمعه است اما نباید نگاه حزبی و جناحی در این مطالبات وجود داشته باشد.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه گفت: تودیع و جدایی از تشکیلات برای امام جمعه بی معناست و لباس خادمی که همه ماها برتن داریم تا آخر عمر با ماست امامان جمعه تعطیلی ندارند همانگونه که در طول هفته پیگیری امور منطقه و مردم هستند، روز جمعه نیز به اقامه نماز جمعه می‌پردازند.

وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام صداقت به امامت جمعه شهرستان قیر و کارزین گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه شناسایی و ایجاد زمینه رشد و پویایی روحانیون و نیروهای ارزشی انقلاب است که حجت الاسلام صداقت نیز محصول همین خدمت صادقانه امام جمعه سابق شهرستان است و او نا آشنای با مردم شهرستان نیست بلکه در مسئولیت های مختلف در سطح شهرستان از مجموعه حوزه‌ علمیه و یا خدمات اجتماعی و مردمی ایفای نقش کرده است.

حجت الاسلام رضوانی نسب ادامه داد: سیاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر بومی گزینی است افرادی به عنوان امام جمعه انتخاب می‌شوند که آشنا به آداب و رسوم و مباحث مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی  منطقه باشند.

وی اضافه کرد: شورای سیاستگذاری جهت انتخاب امام جمعه استقلال در تصمیم گیری دارد اما با مسئولین و معتمدین  نیز مشورت خواهد کرد و در نتیجه شورایی که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده تصمیم گیری نهایی را خواهند کرد.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با توجه به دستور مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس جهت عدم ورود در انتصابات مسئولین شهرها بیان کرد: بنا نیست که امام جمعه در انتصابات مسئولین ورود کند امام جمعه باید در کنار فرماندار و نماینده خط نگهدار نظام و انقلاب باشند.

در این آیین از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام «عنایت الله اکبری» در طول مدت عهده داری امامت جمعه شهرستان قیروکارزین قدردانی و حجت الاسلام «محمدرضا صداقت» به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.

شهرستان قیروکارزین در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.