معاون شورای سیاستگذاری: ائمه جمعه در انتصاب مسوولان ورود نمی‌کنند

شیراز-ایرنا-معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مطالبه گری جزء وظایف امام جمعه است اما بنا نیست که امام جمعه در انتصابات مسئولین ورود کند.امام جمعه باید در کنار فرماندار و نماینده خط نگهدار نظام و انقلاب باشند.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب روز جمعه در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان قیروکارزین با اشاره به موضوع مطالبات اجتماعی از ائمه جمعه،گفت: مطالبه گری جزء وظایف امام جمعه است اما نباید نگاه حزبی و جناحی در این مطالبات وجود داشته باشد.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه گفت: تودیع و جدایی از تشکیلات برای امام جمعه بی معناست و لباس خادمی که همه ماها برتن داریم تا آخر عمر با ماست امامان جمعه تعطیلی ندارند همانگونه که در طول هفته پیگیری امور منطقه و مردم هستند، روز جمعه نیز به اقامه نماز جمعه می‌پردازند.

وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام صداقت به امامت جمعه شهرستان قیر و کارزین گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه شناسایی و ایجاد زمینه رشد و پویایی روحانیون و نیروهای ارزشی انقلاب است که حجت الاسلام صداقت نیز محصول همین خدمت صادقانه امام جمعه سابق شهرستان است و او نا آشنای با مردم شهرستان نیست بلکه در مسئولیت های مختلف در سطح شهرستان از مجموعه حوزه‌ علمیه و یا خدمات اجتماعی و مردمی ایفای نقش کرده است.

حجت الاسلام رضوانی نسب ادامه داد: سیاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر بومی گزینی است افرادی به عنوان امام جمعه انتخاب می‌شوند که آشنا به آداب و رسوم و مباحث مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی  منطقه باشند.

وی اضافه کرد: شورای سیاستگذاری جهت انتخاب امام جمعه استقلال در تصمیم گیری دارد اما با مسئولین و معتمدین  نیز مشورت خواهد کرد و در نتیجه شورایی که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده تصمیم گیری نهایی را خواهند کرد.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با توجه به دستور مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس جهت عدم ورود در انتصابات مسئولین شهرها بیان کرد: بنا نیست که امام جمعه در انتصابات مسئولین ورود کند امام جمعه باید در کنار فرماندار و نماینده خط نگهدار نظام و انقلاب باشند.

در این آیین از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام «عنایت الله اکبری» در طول مدت عهده داری امامت جمعه شهرستان قیروکارزین قدردانی و حجت الاسلام «محمدرضا صداقت» به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.

شهرستان قیروکارزین در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha