مشهد- ایرنا- فرماندار تایباد گفت: با توجه به قدمت بالا و فرسودگی بیمارستان فعلی این شهرستان، احداث بیمارستان جدید در این منطقه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دونده روز یکشنبه در جلسه پیگیری " زمین احداث بیمارستان جدید " شهرستان تایباد افزود: امکانات موجود در بیمارستان  خاتم الانبیاء (ص) شهر تایباد در شان مردم این خطه مرزی نیست، بنابراین نیاز است با توجه به پیگیری های مکرر مسوولان و دستگاههای متولی این شهرستان نسبت به احداث هرچه سریعتر احداث این فضای درمانی، مدیران ارشد استانی و کشوری هم مشکلات و موانع پیش‌روی این مکان را در چارچوب قانون مرتفع کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۵ سال از قدمت بیمارستان فعلی تایباد می گذرد و اکنون تجهیزات این مرکز جوابگوی نیاز درمانی بیماران شهرستان و مراجعه کنندگان برخی از شهرستانهای همجوار به آن نیست.

وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی بیمارستان جدید در تایباد یکی از مهمترین مطالبات مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان است و نیاز به یک هماهنگی و هم‌افزایی در بین همه دستگاههای اجرایی دارد تا هرچه سریعتر مراحل ساخت این پروژه بزرگ در این شهرستان فراهم شود.

فرماندار تایباد گفت: در این ارتباط زمینی به مساحت هشت هکتار در تایباد برای احداث بیمارستان پیش‌بینی شده است و به محض اینکه زمین در اختیار دستگاههای متولی قرار گیرد، مراحل فراهم شدن زیرساختهای لازم در حوزه ساخت این مرکز درمانی از سوی مدیران شهرستان اجرایی خواهد شد.

دونده به همجواری تایباد با کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: تایباد در فاصله کمتر از ۲۰ کیلومتری نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان قرار دارد و گاهی بیماران و مصدومان حوادث احتمالی این کشور دوست و همسایه به جهت مداوا و طی کردن مراحل درمانی از طریق مرز دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شده و در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تایباد پذیرش می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این حوزه و در راستای کمکهای بشر دوستانه، می طلبد اقدامات پزشکی برای این اتباع خارجی انجام شود که با توجه به حجم جراحات و مصدومان در برخی از مواقع با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: از آنجا که ۸۵ درصد جمعیت شهرستان تایباد به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و درآمدهای اندک برخی از این قشر زحمت‌کش کفاف هزینه‌های آنان را برای سفر به نقاط دورتر برای دریافت خدمات درمانی را نمی‌دهد، لذا ساخت بیمارستانی با تخصص های مورد نیاز عمومی بیماران لازم است.

به گفته فرماندار تایباد، هرچند این شهرستان از مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی برخوردار است، اما مردم برای دریافت خدمات تخصصی- درمانی باید به مرکز استان که ۲۲۵ کیلومتر با تایباد فاصله دارد، مراجعه کنند.

بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تایباد (فعلی) ۱۳۸ تختخوابی دارد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.