بجنورد-ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: در سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سالن ورزشی سه هزار نفره این شهرستان اختصاص یافت که انتظار ساخت آن سرعت گیرد.

مهدی شعبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری، یکی از مطالبات جدی مردم شیروان تکمیل و تسریع در ساخت سالن ورزشی سه هزار نفره بود که غبار فراموشی آن را فراگرفته بود.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت ساخت این طرح برای دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ساخت این سالن ورزشی بر اساس مصوبه هیات دولت دهم از سال ۸۹ در زمینی به گستره چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شد که تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شعبانی با بیان اینکه ساخت چنین فضایی نیاز مبرم دومین شهرستان پرجمعیت استان است اضافه کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید به ورزش اهمیت داد که در راستا ساخت سالن های ورزشی  در اولویت کاری است.

رییس اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: نبود سالن ورزشی برای شهرستانی که ورزشکاران آن از قدیم مقام های برتر استانی و کشوری را کسب می کنند زیبننده نیست.

 شعبانی افزود: استاندارد سرانه فضای ورزشی کشوری برای هر نفر یک متر مربع است که این سرانه در شیروان نیم متر برای هر نفر است و در صورت ساخت سالن های ورزشی نیمه تمام از جمله این طرح، سرانه به میزان استاندارد خواهد رسید. 

شهرستان شیروان دارای ۳۲ باب اماکن ورزشی و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته است.

این شهرستان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.