رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: شانزده دانش‌آموز در ۹ محور مجزا به مرحله کشوری هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ راه یافتند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید ابوالقاسمی روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: در این دوره از جشنواره نوجوان خوارزمی، ۴۵۵ دانش‌آموز در بیش از ۳۰۰ گروه با یکدیگر به رقابت پرداختند که ۴۰ گروه حائز رتبه‌های برتر استانی شدند.

وی افزود: این جشنواره به عنوان یک فوق برنامه آموزشی با رویکرد دست‌ورزی، پرورش خلاقیت، تقویت روحیه کارآفرینی و مشارکت‌پذیری با هدف شناخت علایق و استعدادهای دانش‌آموزان، در چهار مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مراحل استانی هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی در روزهای پنجم و ششم تیر به میزبانی شهرستان شاهرود برگزار شد و مرحله کشوری به میزبانی استان اصفهان در نیمه مرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در محور مطالعات  اجتماعی (مناظره علمی این جشنواره،  زهرا ابراهیمیان و هلیا احسانی از سمنان، در محور برنامه‌نویسی سجاد شکور و محمدامین عجم از شاهرود، در محور ریاضی علی کرابی از شاهرود،در بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی فاطمه حسنی‌هروی و الهه امیری‌هرو از بیارجمند، در محور زبان خارجی بهاره عبادی‌پور و روژان گلستانی از سمنان، در محور فعالیت‌های آزمایشکاهی محمدحسن شریعتی و امیرمحمد حسینی از بسطام، در محور دست‌سازه محمد حسین مقدم از گرمسار، در محور زبان و ادبیات فارسی  علی خیرخواهان و  تینا صیفی از سمنان و در محور پژوهش ریحانه فرح بخش و ریحانه حسین‌پور از شاهرود) به مرحله کشوری راه یافتند.