شهرکرد- ایرنا- طرح "مدرسه تابستانه" با هدف توسعه و تعمیق دانش علمی برای دانش‌آموزان دارای شرایط روز چهارشنبه در ۴۸۴ مدرسه چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح با هدف تشویق و تعمیق یادگیری و جبران افت یادگیری دانش‌آموزان در ایام کرونا و مجازی شدن کلاس‌های درس، در سطح مدارس استان به صورت رایگان اجرا می‌شود.

افشین امیریان روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح مدرسه تابستانی افزود: با توجه به شیوع کرونا و مجازی شدن کلاس‌های درس، میزان یادگیری دانش‌آموزان کاهش یافت و دانش‌آموزان با مشکلاتی از جمله چاقی، کم تحرکی، مشکلات بینایی، جسمی، عاطفی و روانی مواجه شدند که این مشکلات خسارت‌های را برای دانش‌آموزان به دنبال داشت.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح و برگزاری کلاس درس جبرانی درس‌های ریاضی، فارسی و علوم در مقطع ابتدایی یک فرصت برای استفاده و بهره بردن کامل از فضای درس و مدرسه در ایام تابستان است تا عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان در طول سال جبران شود. 

امیریان افزود: طرح مدرسه تابستانه در مقطع ابتدایی با هدف حمایت از دانش‌آموزان لازم التوجه، تعمیق و تثبیت یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، جبران یادگیری دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی و تکرار پایه اجرایی شده است.

طرح مدرسه تابستانی در ۹۰درصد مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در تابستان سالجاری طرح مدرسه تابستان در ۹۰ مدارس ابتدایی استان با هدف تثبیت و تقویت یادگیری آغاز شد و اجرای این طرح نیازمند کار جهادی است.

محمد محمدی با اشاره به اینکه آموزش، پیشرفت و یادگیری تحصیلی در دوران ابتدایی به دلیل آموزش مهارت‌های پایه از جمله خواندن، نوشتن، حساب کردن و آداب و مهارتهای زندگی دارای اهمیت بالای است، گفت: آموزش ابتدایی زیربنای آموزش در سایر گروه‌های تحصیلی است و هرگونه ضعف در این دوره باعث کم‌سوادی و بی‌سوادی دانش‌آموزان می شود.

به گفته وی، در این طرح ۲۵ هزار دانش‌آموز پایه ابتدایی استان که دچار افت و ضعف تحصیلی، شناسایی شدند و در کلاس‌های تابستانی که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، سواد پایه در جهان و ایران آسیب دیده است و برگزاری طرح مدرسه تابستانی یک فرصت برای پرکردن این شکاف آموزشی است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته ۱۳۱ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی استان مشغول تحصیل بودند.