کلاس‌های جبرانی در یک هزار و ۸۰۰ مدرسه آذربایجان غربی دایر است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کلاس های جبرانی در هزار و ۸۰۰ مدرسه و ۱۰۹ کانون استان در ایام هفته برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان دایر است.

به گزارش ایرنا، جواد جنگی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مدارس و کانون های جبرانی و تثبیت یادگیری دانش آموزان افزود: تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی، حمایت از دانش آموزان لازم التوجه و کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل به ویژه در پایه های اول و دوم ابتدایی مهمترین هدف از تشکیل این کلاس ها است.

وی ادامه داد: علاوه بر این کانون ها و مدارس یاد شده، کلاس های جبرانی و فوق برنامه نیز در ۶۷۱ مدرسه استان در روزهای پنج شنبه برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: باید به گونه‌ای تلاش شود تا با اجرای طرح «جبران و تثبیت یادگیری» آسیب‌های ناشی از افت تحصیلی که در دوره ابتدایی به ویژه کلاس اولی‌ها بیشتر است، به حداقل برسد.

جنگی افزود: از آنجا که یادگیری مهارت های پایه، سنگ بنای یادگیری های بعدی است؛ اکنون با همکاری معلمان، طرح تثبیت و جبران یادگیری مهارت های پایه دانش آموزان دوره ابتدایی با جدیت دنبال شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول اجرای طرح، ارزیابی روی دانش‌آموزان انجام و بر اساس نتایج ارزشیابی اول «دانش‌آموزان نیازمند تلاش و قابل قبول» شناسایی شده اند افزود: چنانچه دانش آموزی در مهارت نوشتن و خواندن ضعف اساسی داشته باشد توسط مدیر مدرسه شناسایی می‌شود تا این ارزیابی‌ها مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از ظرفیت هایی موجود ظرفیت مکمل یادگیری در اختیار آنها قرار داده شود.

به گزارش ایرنا، بخشنامه «طرح جبران و تثبیت یادگیری» به تمام مدارس کشور از طریق وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است و به موجب آن تمام دانش آموزانی که در کارنامه آنها برای درس های «فارسی» و «ریاضی» دوره اول ابتدایی و در درس های «فارسی»، «علوم» و «ریاضی» دوره دوم ابتدایی قابل قبول و نیازمند تلاش منظور شده است، مشمول این برنامه جبرانی می شوند.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۳۰۰ هزار نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha