همدان- ایرنا- مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و راه اندازی «دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی» به عنوان یکی از اولویت‌های سپاه استان اختصاص داده شده است.

سرهنگ پاسدار علی قره باغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تامین حدود ۲ هکتار زمین راه اندازی «دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی» در همدان با نهادهای مختلف مکاتبه شده است اما تاکنون موفق به تهیه زمین برای این طرح نشده ایم.

وی اضافه کرد: در صورت راه اندازی این دهکده می توان مباحث دانش بنیان را با الگوگیری از تجربه های روز جهان به جوانان و نوجوانان این استان آموزش داد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: راه اندازی و آموزش ۲۵ رسته شغلی شامل صنایع دستی، فرآوری محصولات صنعتی و کشاورزی، پرورش دام سبک و سنگین و آبزیان مطابق با دانش روز در دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی همدان پیش بینی شده است.

سرهنگ قره باغی بیان کرد: در صورت راه اندازی این دهکده، دانش آموختگان رشته های مختلف می توانند با حضور در این محل به مدت ۲ تا سه سال کسب و کار مورد نیاز را فرا گرفته و پس از توانمند شدن در آن حوزه نسبت به راه اندازی شغل و کسب و کار اقدام کنند.

وی توانمندسازی، اشتغال آفرینی و حمایت از طرح های دانش بنیان را از اهداف پیش روی «دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی»  دانست و گفت: همه ماموریت های بسیج سازندگی در راستای منویات رهبری فرزانه انقلاب به ویژه تحقق شعار سال است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: حمایت از طرح های دانش بنیان بر عهده معاونت پژوهشی سپاه است با این وجود طرح هایی که توسط این معاونت به بسیج سازندگی معرفی می شوند تسهیلات بانکی بدون سقف به آنها پرداخت می شود.

سرهنگ قره باغی با بیان اینکه سال گذشته بسیج سازندگی زمینه پرداخت ۶۰ میلیارد تومان به طرح های تولیدی و اشتغالزایی این استان را فراهم کرد خاطرنشان کرد: امسال نیز برای هر یک از نواحی سپاه اعتباری پیش بینی شده است که این اعتبار برای طرح های دانش بنیان بدون سقف و محدودیت است.

وی اظهار داشت: امسال با حمایت بسیج سازندگی آبرسانی به ۲۳۰ روستای این استان در دستور کار است که از این تعداد آبرسانی به ۷۰ روستا با مشارکت خیران نیک اندیش صورت می گیرد.

سرهنگ قره باغی گفت: همچنین در حوزه انرژی های تجدید پذیر و پاک دنبال راه اندازی یک هزار و ۵۰۰ نیروگاه پنج کیلو واتی در استان همدان هستیم که تحقق این هدف علاوه بر حمایت از طرح های دانش بنیان، پایداری شبکه برق را به همراه دارد.