اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه توسعه و مدرن سازی شبکه ابیاری استان اردبیل در پنج محور تدوین و ترسیم شده است، از اجرای ۳۵ برنامه تعادل بخشی منابع آب و سازگاری با کم آبی در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل، علی حیدری اناری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات سدهای استان افزود: توسعه و مدرن سازی روش‌های آبیاری بر اساس تدوین سند راهبردی در دستور کار قرار گرفته و برای رسیدن به اهداف مندرج در این سند، اقدامات محوری و کلان در پنج حوزه ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه  این اقدامات در قالب دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای تحقق سند راهبردی در استان در دست اجرا است، اظهار کرد: صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها جزو برنامه های اصلی شرکت است و بازنگری و استفاده از مهندسی ارزش برای رسیدن به این برنامه‌ها در اولویت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین از اجرای ۳۵ برنامه تعادل‌بخشی منابع آب و سازگاری با کم‌آبی در این استان خبر داد و گفت: برنامه‌های عمرانی بخش آب استان بر اساس این برنامه‌ها پیش می‌رود.

حیدری اناری افزود: تدوین برنامه‌های زودبازده و پرشتاب برای اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش آب هم مورد توجه قرار گرفته و برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این بخش تلاش مضاعف صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های نیمه تمام آبی استان را از اولویتهای مهم و جدی پیش روی آب منطقه ای استان ذکر کرد و با بیان اینکه این طرح‌ها تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود، افزود: تکمیل پروژه پایاب خدا آفرین و اخذ ردیف اجرایی برای مرمت و بهسازی شبکه  آبیاری مغان، تکمیل سدها و شبکه‌های در حال احداث و آغاز عملیات اجرایی چند سد در استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است.

حیدری اناری همچنین درباره برنامه تخصیص آب برای بخش صنعت و همچنین احداث سدهای معیشتی استان اظهار کرد: موافقت با تخصیص منابع آب برای بخش صنعت از طرف شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به سازمان صنعت معدن وتجارت وهمچنین تامین آب برای احداث ۱۱۰ سد معیشتی به جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

وی تکمیل سد عمارت و تصفیه‌خانه سد تازه‌کند را یادآور شد و گفت: تمام تلاش بر این است تا این ۲ پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.