قشم - ایرنا - نماز عید سعید قربان صبح امروز - یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - به امامت حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم با حضور گسترده مردم و مسوولان سرزمین آب و آفتاب و شکوه خاصی در مصلای امام علی(ع) این شهرستان اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم مومن و ولایت مدار نگین خلیج فارس امروز یکشنبه (دهم ذی‌الحجه ۱۴۴۳) همزمان با عید بندگی و طاعت خداوند در مکان های برپایی نماز عید قربان حضور یافتند و در فضایی آکنده از معنویت و عبودیت، با خالق یکتای هستی راز و نیاز کردند.

مراسم نماز عید قربان در شهر قشم از ساعت ۶ و ۴۵ صبح در مصلی امام علی (ع) آغاز و پیش از آن دعای پر فیض ندبه با نفس گرم سعید اقتداری مداح اهل بیت قرائت شد.

مجری و مکبر نماز عید قربان در مصلی امام علی (ع) شهرستان قشم ادریس درویش نژاد بود.

روز دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

در این روز ابراهیم نبی (ص) از آزمایش قربانی کردن پسر خود اسماعیل (ص) موفق بیرون آمد و خداوند گوسفندی را برای قربانی کردن فرستاد.

عید قربان عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی است؛ همان تعلقاتی که انسان را در راه اطاعت خداوند وسوسه می کند و به جای طی مسیر، انسان را به ماندن می خواند.

قربانی کردن در این روز نیز مظهر آزاد شدن از خواسته ها و خواهش های دل در برابر معشوق حقیقی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.