فرماندار قشم: عید قربان، عید سربلندی از آزمون طاعت و بندگی بی پرسش است

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم در پیامی، فرارسیدن عید سعید قربان، عید عبودیت و آغاز دهه امامت و ولایت را به تمام موحدان و مسلمان جهان و ایران به ویژه مردم این شهرستان تبریک گفت.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان قشم، محمد محمد حسینی در این پیام با تبریک این عید اسلامی به شهروندان این شهرستان، نوشت: عید قربان، عید سربلندی از آزمون طاعت و بندگی بی پرسش در مقابل یگانه بی همتا است.

وی در ادامه این پیام آورد است: این روز، عید همه کسانی است که علایق دنیایی را  مقابل خواست و اراده مالک و صاحب جان و جهان، بی سوال و اندوه قربانی می کنند.

فرماندار قشم در این پیام تبریک عید تصریح کرده است: عید قربان نماد انسان هایی است که خداوند فرشتگانش را به سجده در مقابل آن امر فرمود و از ابراهیم علیه السلام تاکنون خالق صحنه هایی رشک انگیز از شکوه طاعت بوده اند و فرشتگان دیدند و دانستند که چرا باید بر آدم سجده کنند.

محمد حسینی می افزاید: اینجانب عید قربان، عید شکوه بندگی را به مردم پاک سرشت شهرستان قشم به ویژه خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران که نمونه هایی از شکوه بندگی را در عصر حاضر پیش چشم دنیا آشکار ساختند شادباش عرض می کنم و از خواهران و برادران ایمانی خود التماس دعای خیر برای توفیق و سربلندی در انجام مسوولیتی که به برکت ایثار و رشادت پاک باختگان عاشق به ما سپرده شده است را دارم.

روز دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

در این روز ابراهیم نبی (ص) از آزمایش قربانی کردن پسر خود اسماعیل (ص) موفق بیرون آمد و خداوند گوسفندی را برای قربانی کردن فرستاد.

عید قربان عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی است؛ همان تعلقاتی که انسان را در راه اطاعت خداوند وسوسه می کند و به جای طی مسیر، انسان را به ماندن می خواند.

قربانی کردن در این روز نیز مظهر آزاد شدن از خواسته ها و خواهش های دل در برابر معشوق حقیقی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha