شهرری- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: بسیاری از فرزندان ایثارگران و جانبازان هستند که بدون استفاده از هر نوع سهمیه‌ای به موفقیت های چشمگیری در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی دست یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله مرتضوی روز دوشنبه در جمع جانبازان ۷۰ درصد و قطع پا (کانادین) شهرستان های استان تهران پس از شنیدن مشکلات جانبازان و خانواده های آنها اظهار داشت: هر اقدامی که تاکنون انجام گرفته در برابر میزان ایثارگری جانبازان و خانواده هایشان چندان برجسته نبوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: اقدام قابل بیانی که بتواند جبران بخشی از ایثارگران جانبازان و خانواده ایثارگران باشد، انجام نداده ایم.

وی یادآور شد: در صورتی که ادعایی در زمینه درمان و ادامه تحصیل جانبازان و خانواده هایشان داشته باشیم، منتی نیست، این خدمات را تمامی مردم دریافت می کنند.

مرتضوی اظهارداشت: برای شخصی که با قطع یک عضو به مقام جانبازی رسیده است، کدام خدمت می تواند جبران کننده عضوی باشد که از دست رفته است؟

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: تمامی خدماتی که تاکنون به جامعه ایثارگران در کشور ارائه شده است، با میزان خدماتی که در برخی کشورها به بازماندگان از جنگ جهانی دوم و جنگ های بزرگ و خانواده هایشان ارائه شده است و می شود، قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر خدمتی که برای ایثارگران در این مسیر ارائه شود، نمی تواند جایگزین سرمایه از دست رفته ایثارگران و جانبازان باشد.

مرتضوی خدمت رسانی به ایثارگران و جانبازان را افتخاری برای خود دانست و ادامه داد: ما کار خاصی برای این قشر از جامعه انجام نمی دهیم و اکنون بسیاری از فرزندان ایثارگران و جانبازان هستند که بدون استفاده از هر نوع سهمیه ای به موفقیت های چشم گیری دست یافته اند.

عالیه قاسمی معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران نیز در این نشست به پایش سلامت جسمی و روانی جانبازان ۷۰ درصد و خانواده هایشان اشاره کرد و گفت: در نشست صمیمی که با آنان داشتیم، ویلچر حمان، اردوهای تفریحی، ملاقات مسئولان با خانواده های آنان و مسائل درمانی و دارویی مطالبه شد.

امیر هوشنگ غفران مدیرعامل و دبیر انجمن جانبازان با قطع پای کامل ایران (کاناداین) نیز در این نشست اعلام کرد: هر کدام از جانبازان کانادین با ضایعه قطع پا از ناحیه لگن دست و پنجه نرم می کنند اما مشکلاتشان فقط به همین مساله محدود نمی شود.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۲۳۰ جانباز کانادین داریم، بیان کرد: با وجود گذشت مدت زمان طولانی از پایان جنگ تحمیلی، هنوز بنیاد شهید اطلاعات کاملی از تمامی جانبازان قطع پا از ناحیه لگن ندارد و اعضای این انجمن به صورت سینه به سینه و اتفاقی همدیگر را پیدا می کنند.

غفران اظهارداشت: جانبازان کانادین همه ۷۰ درصد و بالاتر هستند و با مشکلات بسیار شخصی و اجتماعی از جمله مسائل دستگاه گوارشی و مناسب نبودن فضاهای جامعه برای حضور و بهره برداری آنان دست و پنجه نرم می کنند.

وی نام این انجمن را خارجی برشمرد و خواستار اصلاح عنوان "کانادین" برای جانبازان قطع پا از ناجیه لگن شد.

این نشست با حضور ۵ جانباز کانادین (جانباز قطع پا از ناجیه لگن) حسن رضا بنایی، محرم رستمی لر، داوود غائب، منصور مراد علیان و امیر هوشنگ غفران به همراه همسران جانبازان و خانواده جانباز حسن تنهایی برگزار شد.

جانبازان کانادین و همسرانشان پیش از برگزاری این نشست، توسط متخصصان مختلف از نظر روحی و جسمی پایش سلامت شدند.

در این نشست این جانبازان و خانواده هایشان مطالبات و مشکلات خود را مطرح کردند و در پایان از آنان توسط مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران و حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر ری با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.