بسیاری از فرزندان شهدا و جانبازان بدون استفاده از سهمیه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند

شهرری- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: بسیاری از فرزندان ایثارگران و جانبازان هستند که بدون استفاده از هر نوع سهمیه‌ای به موفقیت های چشمگیری در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی دست یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله مرتضوی روز دوشنبه در جمع جانبازان ۷۰ درصد و قطع پا (کانادین) شهرستان های استان تهران پس از شنیدن مشکلات جانبازان و خانواده های آنها اظهار داشت: هر اقدامی که تاکنون انجام گرفته در برابر میزان ایثارگری جانبازان و خانواده هایشان چندان برجسته نبوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: اقدام قابل بیانی که بتواند جبران بخشی از ایثارگران جانبازان و خانواده ایثارگران باشد، انجام نداده ایم.

وی یادآور شد: در صورتی که ادعایی در زمینه درمان و ادامه تحصیل جانبازان و خانواده هایشان داشته باشیم، منتی نیست، این خدمات را تمامی مردم دریافت می کنند.

مرتضوی اظهارداشت: برای شخصی که با قطع یک عضو به مقام جانبازی رسیده است، کدام خدمت می تواند جبران کننده عضوی باشد که از دست رفته است؟

بسیاری ازفرزندان شهدا وجانبازان بدون استفاده ازسهمیه به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: تمامی خدماتی که تاکنون به جامعه ایثارگران در کشور ارائه شده است، با میزان خدماتی که در برخی کشورها به بازماندگان از جنگ جهانی دوم و جنگ های بزرگ و خانواده هایشان ارائه شده است و می شود، قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر خدمتی که برای ایثارگران در این مسیر ارائه شود، نمی تواند جایگزین سرمایه از دست رفته ایثارگران و جانبازان باشد.

مرتضوی خدمت رسانی به ایثارگران و جانبازان را افتخاری برای خود دانست و ادامه داد: ما کار خاصی برای این قشر از جامعه انجام نمی دهیم و اکنون بسیاری از فرزندان ایثارگران و جانبازان هستند که بدون استفاده از هر نوع سهمیه ای به موفقیت های چشم گیری دست یافته اند.

بسیاری ازفرزندان شهدا وجانبازان بدون استفاده ازسهمیه به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند

عالیه قاسمی معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران نیز در این نشست به پایش سلامت جسمی و روانی جانبازان ۷۰ درصد و خانواده هایشان اشاره کرد و گفت: در نشست صمیمی که با آنان داشتیم، ویلچر حمان، اردوهای تفریحی، ملاقات مسئولان با خانواده های آنان و مسائل درمانی و دارویی مطالبه شد.

امیر هوشنگ غفران مدیرعامل و دبیر انجمن جانبازان با قطع پای کامل ایران (کاناداین) نیز در این نشست اعلام کرد: هر کدام از جانبازان کانادین با ضایعه قطع پا از ناحیه لگن دست و پنجه نرم می کنند اما مشکلاتشان فقط به همین مساله محدود نمی شود.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۲۳۰ جانباز کانادین داریم، بیان کرد: با وجود گذشت مدت زمان طولانی از پایان جنگ تحمیلی، هنوز بنیاد شهید اطلاعات کاملی از تمامی جانبازان قطع پا از ناحیه لگن ندارد و اعضای این انجمن به صورت سینه به سینه و اتفاقی همدیگر را پیدا می کنند.

بسیاری ازفرزندان شهدا وجانبازان بدون استفاده ازسهمیه به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند

غفران اظهارداشت: جانبازان کانادین همه ۷۰ درصد و بالاتر هستند و با مشکلات بسیار شخصی و اجتماعی از جمله مسائل دستگاه گوارشی و مناسب نبودن فضاهای جامعه برای حضور و بهره برداری آنان دست و پنجه نرم می کنند.

وی نام این انجمن را خارجی برشمرد و خواستار اصلاح عنوان "کانادین" برای جانبازان قطع پا از ناجیه لگن شد.

این نشست با حضور ۵ جانباز کانادین (جانباز قطع پا از ناجیه لگن) حسن رضا بنایی، محرم رستمی لر، داوود غائب، منصور مراد علیان و امیر هوشنگ غفران به همراه همسران جانبازان و خانواده جانباز حسن تنهایی برگزار شد.

جانبازان کانادین و همسرانشان پیش از برگزاری این نشست، توسط متخصصان مختلف از نظر روحی و جسمی پایش سلامت شدند.

در این نشست این جانبازان و خانواده هایشان مطالبات و مشکلات خود را مطرح کردند و در پایان از آنان توسط مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران و حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر ری با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha