سنندج- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای در سه بخش کوتاه مدت، مقرری بیمه بیکاری و بلندمدت؛ در کردستان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، سید صلاح قریشی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در حال ۲۱۵ هزار و ۶۳۰ بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان هستند که از این تعداد ۴۷ هزار و ۳۳۹ نفر مستمری‌بگیر هستند.

وی تعداد مستمری‌ بگیران بیمه بیکاری در استان را سه هزار و ۱۱۱ نفر ذکر کرد و افزود: در مجموع ۶۵۰ هزار و ۴۵۰ نفر از جمعیت کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که بیش از ۳۸ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

قریشی ادامه داد: همچنین در سه ماهه نخست سال ‌جاری ۷۷۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای در استان کردستان پرداخت شده که ۷۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به تعهدات بلندمدت و مابقی تعهدات کوتاه مدت و بیمه بیکاری بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح بیمه فراگیر خانوادگی اضافه کرد: در طرح بیمه فراگیر تامین اجتماعی خانواده‌ها، زنان، دختران و پسران بین ۱۸ تا ۸۰ سال بیکار با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه مشاغل بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه قصد داریم با این طرح تعداد بیمه‌شدگان را در استان افزایش دهیم، افزود: پرداخت حق بیمه این طرح ۱۲ درصد، ۱۴ درصد و ۱۸ درصد است و فردی که خود را بیمه می‌کنند بر اساس انتخاب خود ماهانه بین ۳۱۸ تا ۴۷۸ هزار تومان حق بیمه پرداخت خواهند کرد.

بستری بیش از 19 هزار نفر در مراکز درمانی

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان کردستان هم در این نشست گفت: ۱۹ هزار و ۱۰۲ مورد بستری در سه‌ ماهه بهار امسال ثبت شده که نسبت به سه ماهه پارسال ۲۹.۳ درصد رشد داشته‌ایم.

شیرزاد قادرپور اقدم افزود: ضریب اشغال تخت مراکز درمان تامین اجتماعی استان در سال ۹۹ حدود ۴۷ درصد بوده که سال گذشته به ۶۶ درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: ۶۳۰ میلیارد تومان بودجه پارسال بوده که ۳۶۰ میلیارد تومان آن در بخش درمان غیرمستقیم هزینه شد.

قادرپور اقدم با بیان اینکه توسعه بیمارستان سقز و تکمیل و راه‌اندازی درمانگاه دیواندره دغدغه ما است ادامه داد: بیمارستان سقز از نظر تجهیزات کامل است اما از نظر نیروی انسانی تکمیل نشده است و بزودی با تکمیل نیروی انسانی و کادر تخصصی به بهره‌برداری می‌رسد و از ۵۲ تخت به ۶۴ تخت هم افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با ۱۵ میلیارد تومان هزینه در شهریور دستگاه ام آر آی بیمارستان تامین اجتماعی سنندج که از سال ۹۸ غیرفعال بود مجددا راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان کردستان گفت: ۶۲ نیروی جدید بزودی در مجموعه درمان تامین اجتماعی مشغول بکار می‌شوند و ۵۸ نیروی جدید هم در آزمون شهریور ماه جذب می‌شوند.

وی جذب و نگهداری نیروهای تخصصی را 2 مشکل اساسی عنوان کرد.