قشم - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا در سطح این شهرستان نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته و نزدیک به ۳۰ درصد رسیده است.

دکتر یاسر مرادی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع ویروس کرونا در شهرستان قشم همچون سایر شهرهای استان هرمزگان افزایش یافته و تا رسیدن به مرحله بحران فاصله زیادی ندارد، بنابراین لازم و ضروری است که قشموندان در مرحله اول به پیشگیری و رعایت دستور العمل های بهداشتی و در مرحله دوم به تزریق و تکمیل واکسیناسیون اهتمام ویژه ای داشته باشند.  

وی ادامه داد: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این جزیره برای مهار موج جدید ویروس کرونا به هیچ عنوان خوب و مطلوب نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اضافه کرد: تحلیل آخرین آمار روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جزیره قشم نشان می‌دهد که استفاده قشموندان از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با وجود همه گیری و شیوع دوباره ویروس کرونا رضایت بخش نیست.

دکتر مرادی گفت: با توجه به ارایه دستورالعمل واکسیناسیون دُز چهارم (یادآور) کرونا، مردم شهرستان می‌توانند برای تزریق و دریافت واکسن مورد نیاز خود به ۴۸ مرکز منتخب (تمام خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی و مرکز تجمیعی)  واکسیناسیون کرونا در سراسر شهرستان قشم مراجعه کنند.

پنج بیمار کووید۱۹ در کشور فوت کردند/ شناسایی ۱۴۵۳بیمار جدید

به گزارش ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه (۲۰ تیر ۱۴۰۱) اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، پنج بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۴۴۴ نفر رسید.

همچنین براساس اعلام این مرکز از دیروز تا امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۵۱ هزار و ۴۲۹ نفر رسید. تا کنون هفت میلیون ۶۵ هزار و ۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۳۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۲ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۴۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۲۵۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۶ هزار و ۱۴۵ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۵۴۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۴۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۴۴ هزار و ۶۲۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر چهار شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد موارد بستری جدید در هفته دوم تیرماه ۵۹۱ نفر نسبت به هفته قبل آن( ۳۱۱ نفر) افزایش داشته و افرادی که بصورت سرپایی بر اساس ابتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند نیز سه هزار ۲۶۰ نفر بودند در حالیکه این رقم هفته قبل از آن هزار و ۴۱۴ نفر بود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.