فرماندار قشم: مردم و خانواده ها نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم با بیان اینکه پیشگیری و مراقبت همیشه مقدم بر درمان است، گفت: مردم و خانواده های ساکن در شهرستان با تکمیل واکسیناسیون و تزریق دُز یادآور واکسن برای افزایش ایمنی در مقابل ویروس کرونا اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان قشم، این مطلب را محمد محمد حسینی هنگام حضور تیم شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برای تزریق واکسن کرونای دُز یادآور به کارکنان و مراجعه کنندگان به محل این فرمانداری عنوان و مردم این شهرستان را برای دریافت و تزریق این دُز فرا خواند.

وی گفت: تثبیت رنگ آبی شهرستان قشم به رفتار تک تک ما وابسته است و برای درگیر نشدن با سویه های جدید اُمیکرون باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را جدی بگیریم.

فرماندار شهرستان قشم با یادآوری لطمات سخت اقتصادی و مصائب جانی کرونا که این ویروس منحوس از زمان شیوع گسترده خود در ایران و جهان به خانواده ها وارده کرده است، افزود: هر کدام از ما باید پیشگام پیشگیری و حفظ سلامت عمومی در جامعه باشیم.

محمد حسینی از تمامی شهروندانی که پیام او را دریافت می کنند در خواست کرد برای کمک به افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشت در سطح شهرستان قشم اقدام کنند.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان قشم با اشاره به تغییر رنگ برخی شهرها و شهرستان های در سراسر کشور به تمامی بخشداران ماموریت داد: به کمک دهیاران و صاحبان نفوذ اجتماعی مردم را به حفاظت از وضعیت آبی و سلامت عمومی تشویق کنند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در قشم نزدیک به ۳۰ درصد است

روز گذشته دوشنبه (۲۰ تیر ۱۴۰۱) دکتر یاسر مرادی مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اعلام کرده بود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا در سطح این شهرستان نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته و نزدیک به ۳۰ درصد رسیده است.

وی گفته بود، شیوع ویروس کرونا در شهرستان قشم همچون سایر شهرهای استان هرمزگان افزایش یافته و تا رسیدن به مرحله بحران فاصله زیادی ندارد، بنابراین لازم و ضروری است که قشموندان در مرحله اول به پیشگیری و رعایت دستور العمل های بهداشتی و در مرحله دوم به تزریق و تکمیل واکسیناسیون اهتمام ویژه ای داشته باشند.  

وی ادامه داده بود، وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این جزیره برای مهار موج جدید ویروس کرونا به هیچ عنوان خوب و مطلوب نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اضافه کرده بود: تحلیل آخرین آمار روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جزیره قشم نشان می‌دهد که استفاده قشموندان از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با وجود همه گیری و شیوع دوباره ویروس کرونا رضایت بخش نیست.

دکتر مرادی اعلام کرده بود: با توجه به ارایه دستورالعمل واکسیناسیون دُز چهارم (یادآور) کرونا، مردم شهرستان می‌توانند برای تزریق و دریافت واکسن مورد نیاز خود به ۴۸ مرکز منتخب (تمام خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی و مرکز تجمیعی)  واکسیناسیون کرونا در سراسر شهرستان قشم مراجعه کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha