کلام الله صفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای رفع مشکلات مدارس و فضاهای آموزشی استان اردبیل لازم است ضمن تامین تجهیزات، فضای آموزشی در مناطق محروم توسعه یافته و از دبیران متخصص در مدارس بصورت یکسان استفاده شود.
وی با اشاره به اجرای ۵۰ برنامه آموزشی و تربیتی در مدارس استان افزود: ۲۰ برنامه در حوزه آموزشی و ۳۰ برنامه دیگر هم در حوزه تربیتی در استان اجرا میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین گفت: حضور روحانیون در مدارس، تقویت آموزش، حجاب و عفاف، اجرای عدالت آموزشی و تربیتی، توسعه فضای آموزشی و عدم دخالت سیاسیون در عزل و نصبها از جمله دغدغهها و خواستههای فعالان فرهنگی و ائمه جمعه از مدیریت آموزش و پرورش استان است.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین، نقشه راه تحول اساسی و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمبرخوردار است، افزود: مشارکت دستگاههای مربوطه در محرومیتزدایی مناطق کمبرخوردار از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید از تمامی ظرفیتهای موجود استفاده کرد.
صفری در ادامه ارتقا و پشتیبانی مستمر، سطحبندی مدارس و مناطق، طراحی الگوی ارزیابی، تعیین معیارهای ارزیابی، شناسایی و انتخاب محیطهای تحولی را از جمله فرآیند شناسایی و استقرار مناطق و مدارس تراز سند عنوان کرد.
وی همچنین از تشکیل کارگروههای آموزشی خبر داد و گفت: هدف اصلی از تشکیل گروههای آموزشی، توانمندسازی معلمان در زمینه فناوریهای نوین است که در این باره سرگروههای درسی با محتواهای آموزشی ، در کشور سرآمد هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای محرومیتزدایی در استان در حال طرحریزی برای راه اندازی قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی برابر هستیم و امیدواریم از تمامی ظرفیتهای موجود در این حوزه استفاده شود.
صفری با اشاره به برگزاری کلاسهای تقویتی در مصلیها افزود: یکهزار نفر از فرهنگیان خیر با برگزاری کلاسهای آموزشی و تربیتی رایگان به کمک نظام تعلیم و تربیت آمده و در این برنامه از ظرفیت مصلیها استفاده خواهد شد.