زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: مسکن یکی از مهمترین مسائل مهم جامعه است و هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد سبد هزینه‌ای هر خانوار به مسکن اختصاص می‌یابد که باید برای کاهش هرچه بیشتر این هزینه ها سیاستگزاری و برنامه ریزی کرد.

به گزارش ایرنا، سید محمد شعاعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بااشاره به وعده‌ دولت سیزدهم در خصوص تولید چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال افزود: تکلیف تمام دستگاه‌ها در زمینه ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن مشخص شده و مسائل موجود در خصوص تامین مالی و زیرساختها نیز رفع شده است.

شعاعی به اهمیت تزریق به موقع منابع مالی، تسهیلات پیش بینی شده و آورده متقاضیان برای تحقق وعده ها در این بخش تاکید کرد و یادآورشد: مبنای ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن تسهیلات بانکی و آورده مردم است.

وی اظهار داشت: مولفه ها و پارامترهایی وجود دارد که در زمان و قیمت تمام شده واحدهای مسکونی تاثیرگذار است و تورم، آورده متقاضیان، تزریق به موقع تسهیلات بانکی همچنین شرایط آب و هوایی در خصوص روزهای کاری خود را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، در خصوص نهضت ملی مسکن در استان هزینه زیادی صرف می‌شود و منابع بانکی، بخش آورده مردم عدد بزرگی است و در این راستا باید به سمت و سویی برویم که به یک ثبات پایداری از بابت کاهش دغدغه هاو مسائل معیشت افراد برسیم و آن را جزو اهداف خود قرار دهیم.

شعاعی، زنجان را جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور عنوان و خاطرنشان کرد: ساخت مسکن با کمترین هزینه و کاهش قیمت تمام شده از اهداف مهم اجرای این طرح است.