۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85077636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۵ درصد برنامه ساخت مسکن در زنجان محقق شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85077636
بیش از ۶۵ درصد برنامه ساخت مسکن در زنجان محقق شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیش از ۶۵ درصد از برنامه ۲ ساله اول ساخت مسکن در این استان محقق شد و برای اهداف ۲ ساله دوم نیز زمین مورد نیاز تامین خواهد شد تا پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن تکمیل شود.

اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تولید مسکن، آورده مردمی و تسهیلات اهمیت زیادی دارد چرا که این مهم در برنامه ریزی و پیشبرد کارها از نیازهای اولیه است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کلید زده شد، اضافه کرد: میزان تسهیلات اعطایی ۱۰۰ میلیون تومان بود که متاسفانه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تورم ناگهانی در کشور ایجاد شد که این تورم تبعات خود را در زندگی مردم همچنین ساخت مسکن نشان می‌دهد.

این مسوول ادامه داد: از طرفی افزایش قیمت مصالح ساختمانی هم موجب شده است قیمت تمام شده ساخت یک واحد مسکونی افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه پیگیر افزایش میزان تسهیلات هستیم، افزود: استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی پیگیر افزایش میزان تسهیلات هستند تا آورده مردمی کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، قیمت تمام شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن را با توجه به شرایط بازار و تورم در سال گذشته و امسال بالا عنوان و خاطرنشان کرد: متقاضیان بر این امر توجه داشته باشند ساخت یک واحد مسکونی با آورده مردمی و تسهیلات، انجام می‌شود و در این خصوص متقاضیان همکاری لازم را داشته باشند تا پروژه‌ها براساس زمان بندی که مشخص شده تحویل داده شود.

وی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و زمان بندی تحویل واحدهای مسکونی به واریزی متقاضیان بستگی دارد به طوری که اگر متقاضیان به موقع آورده خود را واریز کنند پیشرفت فیزیکی پروژه هم روند بهتری را طی می کند و در زمان مقرر واحد مسکونی تحویل داده می‌شود.

۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تعریف شده که از این تعداد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به شهر زنجان اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha