شیراز-ایرنا-رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: همه از آتش نشانی انتظار دارند در زمان حادثه به سرعت خود را به محل رسانده و با کمترین آسیب بحران را مدیریت کنند،اما وقتی همین آتش نشانان برای کنترل وضعیت ساختمان مراجعه می‌کنند آنها را مزاحم می‌دانند و اگر ایراد ایمنی بگیرند ناراحت و عصبانی می‌شوند.

محمد هادی قانع روز سه شنبه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که حوزه ایمنی شهری با آن درگیر است اقدامات پیشگیرانه است افزود: این اقدامات  قبل از وقوع هر حادثه باید انجام شود.

قانع با بیان اینکه موضوع پیشگیری در دستور کار حوزه‌های پژوهشی هر سازمان قرار دارد، افزود: در بین حوادثی که در سطح شیراز به وقوع می‌پیوندد ، در سال شاید ۱۵ هزار عملیات باشد، بیش از ۹۰ درصد این حوادث به دلیل عدم نداشتن اطلاعات لازم شهروندان نسبت به موارد نا ایمنی که اطرافشان وجود دارد است.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: همه ما هزینه‌های زیادی برای اقلام روزمره صرف می‌کنیم ولی برای تهیه تجهیزات ایمنی مثلا در خودرویی که سوار آن می‌شویم هزینه نمی‌کنیم.

قانع با بیان اینکه "فرهنگ ایمنی باید در جامعه ارتقا پیدا کند" اضافه کرد: ما در خرید خودرو و آپارتمان هیچ وقت به ایمنی آن توجه نمی‌کنیم و اصلا نمی‌پرسیم و برای‌مان مهم نیست که آیا ساختمان پایان کار دارد و ‌آتش نشانی از آن بازدید کرده یا خیر؟

 رییس سازمان آتش نشانی شیراز تاکید کرد: باید تلاش کنیم در همه کلانشهرهای ایران با برگزاری همایش‌ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی، فرهنگ ایمنی را ارتقا و در جهت یکسان سازی آموزش شهروندان گام برداریم.

وی در پایان گفت: به امید اینکه در هر خانواده یک آتش نشان داوطلب داشته باشیم تا با رسیدن به این مهم بتوانیم حوادث را کاهش داد.