مشهد- ایرنا- مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: در حال حاضر مهمترین موانع تجاری‌سازی شرکتهای دانش‌بنیان در شهرستان کاشمر فقدان امکانات مالی و کمبود نیروی متخصص است.

مجید عاقل روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط فعلی کشور، افزود: رفع چالش‌های پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تاکید است و تجاری‌سازی محصول این شرکت‌ها در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی، ارتقای دانش در حوزه تخصصی یک شرکت دانش‌بنیان ضروری است که دستاوردهایی شامل ایجاد وجه تمایز در محصول، ارائه خدمت شرکت در سطح بازار هدف و ارتقای دانش بومی و بهبود سطح توسعه‌یافتگی در سطح ملی را در بردارد.

عاقل وجه تمایز شرکت‌های دانش بنیان را نوآوری در فرآیند و محصول عنوان کرد و گفت: علاوه بر تولید محصول یا ارائه خدمت، تولید دانش و دانش‌افزایی هم در این شرکتها مورد توجه است. 

وی با اشاره به فعالیت  ۱۲ هسته فناور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز که اغلب آنها در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار دارند؛ اظهار داشت: این مرکز با همکاری میراث فرهنگی برای نخستین بار سمینار تخصصی تجاری‌سازی  محصول و ارائه به بازار در کاشمر با هدف ارائه راهکارهایی برای ورود محصول به بازار و توانمندسازی افراد در بحث بازاریابی و فروش محصول در کاشمر را برگزار کرد.

مدیر مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز توجه ویژه به بخش بازاریابی و مالی شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانست وگفت: قوانین و مقررات، عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تکنولوژیکی، مالی، بازاریابی، اندازه بازار، منابع انسانی، ساختار سازمانی، دانش و مهارت مهمترین چالش‌های موجود بر سر راه تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان هستند که باید برای رفع آنها تلاش کنیم. 

مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز به عنوان زیر مجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر مجوز خود را در سال ۱۳۹۵ اخذ کرده است.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.