۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84819276
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فقدان امکانات مالی مهمترین مانع تجاری‌سازی شرکتهای دانش‌بنیان در کاشمر است

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: در حال حاضر مهمترین موانع تجاری‌سازی شرکتهای دانش‌بنیان در شهرستان کاشمر فقدان امکانات مالی و کمبود نیروی متخصص است.

مجید عاقل روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط فعلی کشور، افزود: رفع چالش‌های پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تاکید است و تجاری‌سازی محصول این شرکت‌ها در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی، ارتقای دانش در حوزه تخصصی یک شرکت دانش‌بنیان ضروری است که دستاوردهایی شامل ایجاد وجه تمایز در محصول، ارائه خدمت شرکت در سطح بازار هدف و ارتقای دانش بومی و بهبود سطح توسعه‌یافتگی در سطح ملی را در بردارد.

عاقل وجه تمایز شرکت‌های دانش بنیان را نوآوری در فرآیند و محصول عنوان کرد و گفت: علاوه بر تولید محصول یا ارائه خدمت، تولید دانش و دانش‌افزایی هم در این شرکتها مورد توجه است. 

وی با اشاره به فعالیت  ۱۲ هسته فناور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز که اغلب آنها در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار دارند؛ اظهار داشت: این مرکز با همکاری میراث فرهنگی برای نخستین بار سمینار تخصصی تجاری‌سازی  محصول و ارائه به بازار در کاشمر با هدف ارائه راهکارهایی برای ورود محصول به بازار و توانمندسازی افراد در بحث بازاریابی و فروش محصول در کاشمر را برگزار کرد.

مدیر مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز توجه ویژه به بخش بازاریابی و مالی شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانست وگفت: قوانین و مقررات، عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تکنولوژیکی، مالی، بازاریابی، اندازه بازار، منابع انسانی، ساختار سازمانی، دانش و مهارت مهمترین چالش‌های موجود بر سر راه تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان هستند که باید برای رفع آنها تلاش کنیم. 

مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز به عنوان زیر مجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر مجوز خود را در سال ۱۳۹۵ اخذ کرده است.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha