شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا، گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۱۶ بیمار مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شد.

علی احمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از بیماران جدید ۱۰ نفر بستری شدند و ۱۰۶ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ بیمار در بخش های ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد یک بیمار با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسیده است، خاطرنشان کرد: مجموع فوتی‌های کرونا در استان کماکان یک هزار و ۸۴۹ نفر است.

احمدی افزود: زنگ خطر شکل‌گیری موج هفتم کرونا در استان نواخته شده است و چنانچه مردم در تزریق دُز یادآور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای به کار نگیرند احتمال اینکه با طغیان و موج هفتم کرونا مواجه شویم بسیار است.

وی با اشاره به فعال‌سازی مجدد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر فعالیت ۳۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت در استان، در هریک از شهرستان‌ها یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال شده است و در کنار آن همه مراکزی که پیش از این نمونه‌گیری تشخیص کرونا انجام می‌دادند پذیرای مردم برای تزریق واکسن هستند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کمبودی در خصوص واکسن کرونا در استان وجود ندارد، اظهار داشت: تا موج جدید شکل نگرفته برای کاهش پیامدهای آن و به حداقل رساندن خسارت‌ها مردم باید دُز یادآور را تزریق کنند.

احمدی همچنین بر رعایت پیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و گفت: پوشش ماسک در استان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است که باید در این خصوص همکاری بیشتری انجام گیرد و از تجمع در مکان‌های سربسته دوری کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگبندی شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد، سامان، اردل، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان‌های لردگان، بن و فارسان در وضعیت آبی (خطر کم) شیوع کرونا قرار گرفته‌ است.