پویش واکسیناسیون یادآور کرونا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از آغاز پویش استانی واکسیناسیون یادآور کرونا در این استان خبر داد و از مردم دعوت کرد تا در این پویش به مدت ۲ هفته نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن اقدام کنند.

علی احمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حفط سلامتی هم‌استانی‌ها مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه کادر بهداشت و درمان و مسوولان حوزه سلامت است از همین رو تا هنوز به اوج موج هفتم کرونا نرسیده‌ایم و فرصت هست مردم نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اثر واکسن بعد از ۶ ماه کاهش می‌یابد همین موضوع اهمیت تزریق نوبت یادآور را دوچندان کرده است از همین توصیه می‌شود تا مردم استان قبل از شکل‌گیری موج هفتم از این فرصت طلایی استفاده کرده و نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان، تصریح کرد: در رنگ‌بندی جدید تعداد شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی شیوع قرار گرفته‌اند افزایش یافته و علاوه‌بر شهرستان بروجن، شهرستان‌های شهرکرد و سامان نیز در وضعیت پرخطر قرار گرفته‌اند.

احمدی بیان داشت: شهرستان‌های کوهرنگ، کیار، فارسان و بن  در وضعیت زرد (به نسبت پرخطر) و شهرستان‌های لردگان، اردل و خانمیرزا در وضعیت آبی (خطر کم) قرار دارند.

وی با اشاره به فعال‌سازی مجدد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های استان، اظهار داشت: علاوه‌بر فعالیت ۳۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت در استان، در هریک از شهرستان‌ها یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال شده است و در کنار آن همه مراکزی که پیش از این نمونه‌گیری تشخیص کرونا انجام می‌دادند پذیرای مردم برای تزریق واکسن هستند.

احمدی با بیان اینکه کمبودی در خصوص واکسن کرونا در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تا موج جدید شکل نگرفته برای کاهش پیامدهای این موج و به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از آن مردم باید دُز یادآور را تزریق کنند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری همچنین بر رعایت پیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و گفت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان و کشور بسیار کاهش یافته است که باید در این خصوص همکاری بیشتری انجام گیرد و علاوه‌بر استفاده از ماسک از تجمع در مکان‌های سربسته دوری کرد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha