سنندج- ایرنا- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: اعتبارات مشاغل خانگی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در استان افزایش ۶۰ برابری پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، سامان احمدی روز شنبه در اختتامیه هفته زن کرد، سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: میزان اعتبارات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در استان از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۷۲ میلیارد ریال افزایش یافته است و این میزان هم در سال جاری بیشتر هم خواهد شد.  

وی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد این اعتبار به بانوان فعال در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه پرداخت شده است، ادامه داد: انتظار می رود بانوان علاوه بر حوزه اقتصادی در زمینه فرهنگی هم فعالیت چشمگیرتری داشته باشند.  

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری برنامه «هفته زن کرد، سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی» افزود: برنامه های این هفته به همت موسسه مردم نهاد سپهر نوای آبیدر و در قالب برنامه کاهش آسیب های اجتماعی تدوین و اجرایی شد.  

وی اضافه کرد: زنان کرد در حاشیه شهرهای استان نشان دادند بیشتر از مردها برای درمان آسیب های اجتماعی پای کار هستند و وقت بیشتری هم به این مهم اختصاص می دهند.  

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: معتقدیم بیشتر از شعار دادن در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد بستر فعالیت برای زنان و دختران جامعه باید در عمل و با انجام کارهای تاثیرگذار  آن را نشان دهیم.  

اسرین مرادی از اعضای موسسه سپهر فردای آبیدر هم در این مراسم با اشاره به اینکه ۶ سال از آغاز فعالیت این موسسه می گذرد، گفت: طی این سال ها در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری، نمایشگاه ها و جشنواره های زیادی برگزار کردیم.  

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته زن کرد، سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ۶  نشست با حضور بانوان در شهر سنندج برگزار کردیم و دستاورد زنان کارآفرین را هم در قالب نمایشگاهی در خانه کرد طی ۵ روز به معرض نمایش و فروش قرار دادیم.

در پایان این مراسم از بانوان کارآفرین و فعال در حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه ای استان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.