قم-ایرنا- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ابقای آیت الله جنتی در شورای نگهبان را نوعی قدردانی از زحمت‌های طاقت‌فرسای او در طول سالیان متمادی دانست و گفت: شخصیت ایشان می‌تواند مایه برکت ، موجب وزانت شورای نگهبان و پیمودن خط مستقیم انقلاب در این شورا باشد.

آیت الله محمود رجبی روز سه‌شنبه  درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آیت الله جنتی با شجاعت هیچگاه از مواضع به حق خود عقب نشینی نکرده و همواره با صراحت لهجه مواضع حق نظام، امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی  را بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله جنتی از شخصیت‌هایی است که از آغاز نهضت امام خمینی (ره) به عنوان سرباز در خدمت انقلاب بوده و مورد تعقیب قرار گرفته و حتی راهی زندان شده‌است گفت: ایشان پس از انقلاب نیز در هر کجا که نظام به او نیاز داشت و یا امام راحل تشخیص می‌داد حضور موثر و جدی داشته‌است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بااشاره به اینکه آیت الله جنتی درشورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای پشتیبانی دفاع مقدس و دادگاه‌های انقلاب نقش مفیدی ایفا کرده، گفت: علاوه بر این او دارای شخصیت علمی، فرهنگی و انقلابی والایی هست و یکی از علمای بزرگ حوزه علمیه به شمار می‌رود که سالها کرسی تدریس داشت.

رجبی با اشاره به اثرگذاری آیت‌الله جنتی در اقدامات شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات، عنوان کرد: ایشان از شخصیت‌های اثرگذار در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای بازنگری قانون اساسی نیز بوده‌است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)ادامه داد: بعد علمی، اخلاقی و مبارزاتی آیت الله جنتی ممتاز و کم‌نظیر است؛ ایشان در برابر دشمنان اسلام و انقلاب سینه سپر کرده و به استقبال خطرها رفت، از زمان تشکیل شورای نگهبان با قاطعیت، درایت، پرهیز از خودنمایی، صراحت لهجه، ولایت مداری و برخورد عالمانه در این شورا فعالیت داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: ایشان همواره دلسوز محرومان و در مبارزه با فساد و رانت خواری از جدیت خاصی برخوردار بود، در زندگی شخصی نیز از ساده زیستی و اخلاص  درحد بالایی برخوردار است.

وی افزود : آیت‌الله جنتی در هر مسندی تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و امروز دشمنان خارجی، مزدوران داخلی و کسانی که در گذشته مسند داشته و در حال حاضر به دشمنان پناه برده‌اند وی را مورد هجمه قرار داده‌اند.

رجبی همچنین از آیت الله شب زنده دار نیز به عنوان شخصیتی با تقوا، عادل، متقی و از برجستگان علمی حوزه یاد کرد و اظهار داشت: ابقای این دو شخصیت در جایگاه شورای نگهبان نشانه نگاه حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی به این شوراست و باید شکرگزار باشیم که خداوند رهبری به انقلاب عنایت فرموده که در تمامی عرصه‌ها بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرد و سبب اقتدار نظام می‌شود.