زنجان – ایرنا – مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از هفت میلیون و ۷۸ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های این استان ذبح و لاشه‌های سالم و بهداشتی وارد بازار مصرف شده است.

محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد طیور کشتار شده ۱۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۹۵ کیلوگرم لاشه سالم و بهداشتی وارد چرخه مصرف استان زنجان شده است.
وی اظهار داشت: ۵۹ هزار و ۳۳  کیلوگرم لاشه مرغ و خروس به دلیل موارد غیربهداشتی از ورود به چرخه مصرف حذف شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از هفت میلیون و ۷۸ هزار و ۹۰۳  قطعه طیور ذبح شده در کشتارگاه های این استان، ۳۰ هزارو ۵۶۶ قطعه نیز ضبط و از ورود به چرخه مصرف خارج شد.
حاج کاظمی تاکید کرد: اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی استان زنجان به صورت مستمر بر مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح این استان نظارت کامل دارند.
وی، از مصرف کنندگان خواست، مواد پروتئینی با منشاء دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ، عسل و دیگر فرآورده‌ها را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی هنگام خرید، به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه جدی داشته باشند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۱۲ دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سالجاری تاکنون هشت پرونده تخلف به دلیل موارد غیربهداشتی از واحدهای عرضه، توزیع و بسته بندی به مراجع قضایی ارسال شده است.