۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85318303
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۱ هزار کیلو فرآورده دامی در زنجان از چرخه مصرف خارج شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از ضبط ۶۱ هزار و ۴۶۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف از ابتدای سال جاری تاکنون از مراکز تولید و عرضه و معرفی متخلفین طبق ضوابط به مراجع قضائی یا تعزیرات حکومتی خبر داد.

محمدباقر حاج کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت تعداد ۱۶ هزار و ۷۸۵ مورد بازرسی از واحدهای تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان انجام شد.

وی یادآور شد: کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به نظارت بر کشتار طیور در کشتارگاه های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: در همین مدت بر ذبح ۱۴ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۸۵۷ قطعه طیور از نظر بهداشتی و شرعی نظارت شده است.

به گفته حاج کاظمی، از ابتدای سال جاری تاکنون بر نحوه ذبح ۲۰ هزار و ۴۲۸ رأس گوسفند و بز، ۱۲ هزار و ۱۴۶ رأس گاو و گوساله نظارت بهداشتی و شرعی لازم صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه فرآورده دامی تاریخ گذشته و غیربهداشتی، مورد را جهت بررسی با سامانه ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

حاج کاظمی، رعایت نکردن موازین بهداشتی در نگهداری، عرضه فرآورده های تاریخ مصرف گذشته و فاسد گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و تخم مرغ را از جمله موارد غیر بهداشتی ذکر کرد.

وی تاکید کرد: در برخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیرمجاز می کنند که این مورد نیز جزو تخلف بهداشتی محسوب می شود.

این مسوول یادآور شد: قطعه بندی هایی با این روش، بدون شناسه بوده و بدون نظارت دامپزشکی انجام می شود و در صورت مشاهده توسط بازرسان دامپزشکی به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

وی یادآور شد: مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها و سایر اماکنی که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می کنند، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه های نگهداری، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی تحت پوشش برنامه کنترل و نظارت بهداشتی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha