ارومیه - ایرنا - رییس سازمان جهانی سوپرساباکی گفت: مسابقات کشوری این رشته با برگزاری رقابت‌های بانوان از امروز - سه‌شنبه - ۲۸ تیر ماه در ارومیه آغاز شد.

اکبر روح پرور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رقابت ها، سی و نهمین دوره مسابقات سوپرساباکی کشور و بیستمین دوره انتخابی است که نفرات منتخب برای اعزام به مسابقات ترکیه انتخاب خواهند شد.

وی افزود: بیش از هزار ورزشکار طی روزهای ۲۸ و ۲۹ تیرماه در بخش بانوان و ۳۰ و ۳۱ تیرماه دربخش آقایان در سالن سه هزار نفری شهیدان آهندوست ارومیه به رقابت خواهند پرداخت و برای نفرات اول در رده بزرگسالان و جوانان کمربند طلایی و برای نونهالان و نوجوانان تندیس قهرمانی اعطا می‌شود.

روح پرور اضافه کرد: «میلاد رستمی» رییس کمیته سوپرساباکی آذربایجان‌غربی نفرات برتر را برای تیم آقایان و «زهره وثوقی» نایب رییس کمیته سوپرساباکی آذربایجان‌غربی نفرات برتر را برای تیم بانوان انتخاب خواهند کرد و شهریور ماه تیم منتخب به رقابت‌های ترکیه اعزام خواهد شد.

هم اکنون ۶۴ کشور جهان در رشته سوپرساباکی فعال هستند و تاکنون ۲۰ دوره رقابت جهانی در این رشته رزمی برگزار شده است.

سبک سوپر ساباکی از سال ۸۵ در ایران پایه گذاری شده است و در سال ۹۷ شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی میزبان مسابقات بین المللی با حضور ۳۵۰ ورزشکار از ۱۲ کشور جهان بود.