سنندج- ایرنا- عضو موسسه مجلس ادیان و مذاهب عراق گفت: جایگاه والای امروز ایران اسلامی در سطح بین المللی، حاصل خون ها و فداکاری هایی است که مردم این کشور در راه اسلام تقدیم کردند.

سید عیسی برزنجی روز چهارشنبه در سنندج در حاشیه نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در راستای وحدت اسلامی و ایجاد برادری بین مذاهب سنی و شیعه به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: این انقلاب به رهبری روحانی برجسته امام خمینی (ره) تحقق یافت و امروز هم با وجود روحانی عالیقدر دیگری هدایت می شود و در طول ۴۳ سال اخیر هم رشد و توسعه چشمگیری پیدا کرده است.

عضو موسسه مجلس ادیان و مذاهب در عراق افزود: اسلام برنامه انسانیت است که ۱۲۴ هزار پیغمبر آن بدون هیچ تفاوت و فرقی به ترویج دین اسلام پرداختند.  

برزنجی یادآور شد: دنیا هم چون مدرسه ای است که ما انسان ها مدتی در آن به تحصیل می پردازیم و بعد از آمدن امام مهدی که خداوند وعده آنرا داده زندگی در این دنیا به اتمام می رسد و بشریت از استکبار و ظلم نجات می یابد.  

وی افزود: جای بسی خرسندی است که ایران بعد از سال ها جنگ و تحریم و مشکلات فراوان امروز به کشوری تبدیل شده که روسیه از او درخواست کمک می کند و ترکیه هم از رهبر این کشور مشورت، توصیه و پیشنهاد دریافت می کند.  

عضو موسسه مجلس ادیان و مذاهب در عراق گفت: بدست آوردن چنین جایگاهی نتیجه صبر و تحمل ملت ایران و خون هایی است که در راه اسلام فدا کرده است.  

برزنجی یادآور شد: امیدواریم بعد از این اجلاسیه هم در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی حضور یابیم و بتوانیم نظرات و دیدگاه های خودمان را بیان کنیم.  

وی ادامه داد: ایران را کشور و مملکت همه مسلمان ها می دانیم لذا در آن احساس غربت و مهمان بودن نمی کنیم.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب"  امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.